Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill verkligen sälja mina bilder och det är min största dröm!
Kan någon hjälpa mig och förklara för mig hur man gör?
Jag skulle va den personen evigt tacksam!
Håller på och sparar till en mac dator för att kunna vidarutveckla mina bilder och tänkte att om jag skulle lyckas sälja någon bild så är det lite extra i spar kassan

Att sälja bilder är inte det enklaste. Det finns dock några huvudspår.

Stockfoto tjänster, tex istockphoto.com. Där man kan publicera och sälja sina bilder, men bilderna måste hålla en viss kvalitet. Har du persopner identifierbara på bilderna måste du ha modellkontrakt med personerna på bilden etc. Läs mer om iStockphoto i denna tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=104791

Uppdragsfotografering.
Ta på sig uppdrag, tex fota barn, porträtt, idrottslag etc. Denna typ av fotografering får man enklast genom att prata med vänner och bekanta. Sprida ryktet om att man säljer tjänsten.

Tidningar och företag
Här krävs mer av dig som fotograf, kunna visa genomförda jobb, ha f-skatt etc.

Mitt förslag är att du börjar att försöka få fota bekantas barn, husdjur, idrottslag. Lär dig ta bilder som kunderna vill ha. Detta ger erfarenhet och förhoppningsvis får du någon krona.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar