Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Vilket objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danep

Ny medlem
Hej

Vilket av dessa objektiv ska jag välja. Fotar mycket allround på mina barn mest! Både inomhus och utomhus!

Tamron 28-75/2.8 eller Sigma 17-70/2,8-4.0

Blir 28mm för lite vidvinkel vid inomhusfotning eller`?

I övrigt är det ljuskänslighet, skärpa och färgåtergivning som är viktigt. Ska sitta på en EOS 400D!

/Danne
 
Själv har jag Tamron 28-75 och tycker det är toppen!
Någon enstaka gång kan jag känna att jag vill ha mer vidvinkel.
 
Utan tvekan

Hej

Vilket av dessa objektiv ska jag välja. Fotar mycket allround på mina barn mest! Både inomhus och utomhus!

Tamron 28-75/2.8 eller Sigma 17-70/2,8-4.0

Blir 28mm för lite vidvinkel vid inomhusfotning eller`?

I övrigt är det ljuskänslighet, skärpa och färgåtergivning som är viktigt. Ska sitta på en EOS 400D!

/Danne

Utan tvekan Sigmat!!! Objektivet är skarpt, har bildstabilisering och har dessutom hyfsad vidvinkel samt riktigt bra närgräns - allt detta saknar Tamronet (möjligen är det lika skarpt på någon brännvid. 28 mm kan vara lite för snävt vid inomhusfoto.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.