iranisia
Medlem
Jag har aldrig ägt en riktigt DSLR kamera och tänkte ta steget in nu då jag har lekt med alla möjliga kameror mina vänner skryter om. Jag har bestämt mig för en Canon EOS 500D, hoppas detta är en bra kamera. Med kameran får jag med standardobjektiv 18-55mm men jag tänkte köpa till ett zoomobjektiv också. Nu har jag jättesvårt att bestämma mig mellan
TAMRON AF DI II 18-200/3.5-6.3
CANON EF-S 55-250/4-5.6 IS
Priset är nästan desamma, visserligen är Canonen ett par hundralappar dyrare men det är jag beredd att betala om den är så mycket bättre. Jag vet att canonen har stabilisator men har tamronen de? På recensioner fick både objekt väldigt bra betyg för sina prisklasser men dom verkar även samtidigt väldigt lika. Dock är ju tamronen kanske en bättre allround alternativ då den är 18-200 mm jämfört med canons 55-250.
Alla möjliga tips skulle uppskattas.
TAMRON AF DI II 18-200/3.5-6.3
CANON EF-S 55-250/4-5.6 IS
Priset är nästan desamma, visserligen är Canonen ett par hundralappar dyrare men det är jag beredd att betala om den är så mycket bättre. Jag vet att canonen har stabilisator men har tamronen de? På recensioner fick både objekt väldigt bra betyg för sina prisklasser men dom verkar även samtidigt väldigt lika. Dock är ju tamronen kanske en bättre allround alternativ då den är 18-200 mm jämfört med canons 55-250.
Alla möjliga tips skulle uppskattas.