Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp - tappat batteriladdare till 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Pickamela

Aktiv medlem
Hej,

Jag har slarvat bort min batteriladdare till 30D (batterityp 511a) och behöver plåta i veckan! Beställde en ny laddare för ett tag sen, men den har blivit försenad. Så hur beter jag mig för att ladda mitt batteri utan att behöva köpa ytterligare en ny i butik?

Har frågat alla jag känner samt postat på Facebook, och ingen har en relevant laddare.
Finns det någon här som vet råd? (Jag bor i Uppsala)

Om ingen som bor närmare kan hjälpa dig så kan jag låna ut min om du vill. Jag har precis införskaffat en 7D så jag lär inte behöva ladda min 30D på ett tag. ;-)
Jag kan skicka den till dig i morgon, då borde du ha den på onsdag om det fungerar.
Om det låter intressant så kan du maila adress till mig på jorgen (a) poteta.se
(Jag tar givetvis inget betalt men vill gärna ha tillbaka laddaren senare.) :)

Du är en pärla! Skickar dig ett mail precis nu.

Tänk om alla människor vore lika godhjärtade.

Jag har mailat utan att få svar. Det var iof bara för en vecka sedan och hon kanske är på semester eller något.

Jag tror gott om de flesta innan motsatsen bevisats. Hon hör säkert av sig igen. :)

TACK för att du inte trodde att jag skulle blåsa dig! :)
Jag har varit bortrest i USA och London och ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har svarat! Din insats med laddaren har varit guld värd och jag postar den imorgon. Jag hoppas bara att jag inte orsakat några bekymmer för dig nu, så att du nu inte kunnat använda den när du har behövt.

Mvh Michaela

Inga problem, 30D används inte längre nu när jag har 7D. Jag förstod att den var bortglömd så jag tänkte bara påminna dig. :)
Kul att den kom till användning!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar