Annons

Hjälp!! Söker toppmatad fotoryggsäck med ljus och lykta

Produkter
(logga in för att koppla)

Meckie

Medlem
Har nu sökt jag vet inte hur länge med ljus och lykta efter en toppmatad fotoryggsäck som gör att man slipper lägga ner hela ryggsäcken på marken för att komma åt innehållet. Jag vill kunna enkelt ställa ner min ryggsäck, ha locket öppet och byta objektiv. Alla ryggsäckar som finns på marknaden idag verkar ha samma koncept vilket innebär att när man är på smutsiga/blöta ställen blir bärremmen och den del av ryggan som ligger mot ryggen blöt/smutsig. Dessutom så kan man inte röra sig under fototillfället utan att stänga hela ryggan för att kunna lyfta/flytta på den.
Snälla kan någon ge mig tips på bra enkla dagryggsäckar med plats för hus med objektiv + 2 objektiv+blixt???!!! Kan man importera någonstans ifrån?
Nu har jag köpt 2 sprillans nya som jag är så missnöjd med. Fotoglädjen försvinner när jag bara blir irriterad på att väskorna inte fungerar. Vanliga fotoväskor m axelrem kan jag inte använda pga av att ryggen är paj av för mycket kånkande på tung fotoutrustning.
 
Tack för tipset, LowePros slingback tycker jag ser för liten ut att ha 80-200, 35-70,17-35 och en blixt i. Ska titta en gång till på Rower AW.
/M
 
Har du någon länk till Kata? Har varit inne och sökt men hittar ingen bra sida där man kan se hur ryggorna ser ut./M
 
Meckie skrev:
Tack för tipset, LowePros slingback tycker jag ser för liten ut att ha 80-200, 35-70,17-35 och en blixt i. Ska titta en gång till på Rower AW.
/M

Jag har en CompuRower AW (samma, fast med plats för laptop). Kan ta lite detaljbilder senare i kväll.

Tyvärr, ingen bra länk till kata.
 
Prova att ha en toppmatad kameraväska (typ nova- eller ex-modellerna ur Lowepros sortiment) som du stoppar i en toppmatad ryggsäck.

Om det bara handlar om att ha rena bärremmar, välj en fotorygga som öppnas på ryggsidan. Dvs du lägger den ned med ytterfacken mot marken och öppnar.

Jag tror att DaKine's (sequence(?)) är sådan. Förmodligen kan du springa runt med den lite halvöppen också om det skulle behövas, eftersom den har både dragkedja och kardborreband till luckan.

Hoppas jag förstod problemet och att jag kunde hjälpa.
//Anders
 
Domke har kanske lösningen

Jag har en Domke OutPAck Photo Backpack, delvis toppmatad rygga som man inte behöver lägga ner för att fiska ur grejor från. Letade på nätet men den görs tydligen inte längre (?).

Här är iallafall en länk

http://photosig.pcphotoreview.com/mfr/domke/backpacks/PRD_84801_3139crx.aspx

Lägg ett bud på min begagnade, jag hade hela min Pentax 645 utrustning i den, den kameran är borta för länge sen och numera kör jag med LovePro. Domken bara ligger här och skräpar :)

Annars har oxå domke, och kanske andra tillverkare oxå, bär-selar för vanliga axelväskor. Det kanske hade varit en lösning för dej ?
 

Bilagor

  • product_84801.jpg
    product_84801.jpg
    6.4 KB · Visningar: 411
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.