Annons

Hjälp oss att bedöma bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomas_J

Aktiv medlem
Hej !

Vi i Mölnlycke Fotoklubb kommer att ha en utställning i Mölnlycke kulturhus. Plats för bilder är begränsat och vi kommer att göra ett urval med hjälp av poängsättning av bilderna i ett galleri på vår hemsida.

Har alla ni medlemmar på fotosidan lust att hjälpa till med att bedöma bilderna ? Det vore kul med lite åsikter om våra bilder från utomstående betraktare. Det finns möjlighet att ge skriftliga kommentarer i vårt galleri, utnyttja gärna det.

Instruktion finns här

och galleriet ligger här

Tomas

Har just varit inne och lagt lite röster. En jättefin samling porträtt! Kul!

Lycka till med utställningen.

Jag får tacka alla som poängsatt våra bilder. Det här är ett nytt sätt vi provar för att välja ut bilder till en utställning. Att låta "allmänheten" göra en poängsättning var det mest rättvisa tyckte jag. Fram till nu är det 20-30 personer som har lagt ner energi på detta. Ju fler som poängsätter desto rättvisare borde det bli, om man nu kan tala om rättvisa bedömningar i bildsammanhang, men vi undviker ju den "inavel" som kan uppstå i en fotoklubb om vad som är en bra eller dålig bild.

Jag får tacka alla som poängsatt våra bilder. Det här är ett nytt sätt vi provar för att välja ut bilder till en utställning. Att låta "allmänheten" göra en poängsättning var det mest rättvisa tyckte jag. Fram till nu är det 20-30 personer som har lagt ner energi på detta. Ju fler som poängsätter desto rättvisare borde det bli, om man nu kan tala om rättvisa bedömningar i bildsammanhang, men vi undviker ju den "inavel" som kan uppstå i en fotoklubb om vad som är en bra eller dålig bild.

Jag tyckte det var skoj att få titta och tänka och betygsätta lite.
Men en tanke som slog mig; om "allmänheten" väljer bilderna, blir det inte "inavel" då också fast med andra bilder bara?
Jag säger inte att det här med allmänhetens val var fel på något sätt, tvärt om, en kul grej och samtidigt lite nytänkande.
Bara en tanke :)

ANNONS