Annons

Hjälp omgående! Skuggor

Produkter
(logga in för att koppla)

mejaaa

Aktiv medlem
Hej.
Hur ställer man ljuset i studio när man vill få fram en skugga under produkten som man fotar?
Säg att jag har ett ljusbord och tre blixtar..och fotar ett par skor eller solglasögon och vill få en schysst reflektion/skugga under..hur gör jag då?

Alla tips välkomna!

Hej.
Hur ställer man ljuset i studio när man vill få fram en skugga under produkten som man fotar?
Säg att jag har ett ljusbord och tre blixtar..och fotar ett par skor eller solglasögon och vill få en schysst reflektion/skugga under..hur gör jag då?

Alla tips välkomna!

Det borde väl bara vara att sätta ljus på motsatt sida mot där man vill ha skuggan? prova dig fram till nåt som funkar, det tycke rjag är halva tjusningen, att ta omvägen och lära sig på vägen! :)

Bara ifall du vill ha en skugga rakt under produkten.

Ju mindre ljuskälla du använder och ju längre bort (högre upp) du sätter den, ju skarpare blir skuggan.

Och omvänt, ju större ljuskälla du har (bouncer eller paraply t.ex.) och ju närmare du placerar den, ju mjukare blir skuggorna. Med tillräckligt stor ljuskälla placerad tillräckligt nära så försvinner i stort sett alla skuggor.

Ytterligare ljuskällor eller reflexskärmar använder du för att dämpa skuggorna.
.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar