Annons

Hjälp nikon d3100 extern blixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja den går att vrida vågrätt och lodrätt.

Vet inte vilka tillbehör som passar den tyvärr.

Mitt tips är att köpa en YN560 istället, den är till storlek och form en exakt kopia av Canons 580EX II så alla tillbehör som passar 580EX passar på YN560, smidigt!

På tradera kan du få en YN560 för under 500 om du pallar vänta 2-3 veckor på den. Jag har köpt två st från GadgetBay på tradera, båda för under 500 (inkl frakt!).

Ja den går att vrida vågrätt och lodrätt.

Vet inte vilka tillbehör som passar den tyvärr.

Mitt tips är att köpa en YN560 istället, den är till storlek och form en exakt kopia av Canons 580EX II så alla tillbehör som passar 580EX passar på YN560, smidigt!

På tradera kan du få en YN560 för under 500 om du pallar vänta 2-3 veckor på den. Jag har köpt två st från GadgetBay på tradera, båda för under 500 (inkl frakt!).

Okej men den går också att vrida runt? är det en bra säljare eller är det bara fake? ska ta och kolla runt lite :) men är det en sådan du menar :

http://www.tradera.com/YN560-Speedlight-Blixt-for-Kamera-SLR-DSLR-med-Zoom-auktion_1414_143149043

mvh julia

Den går att vrida runt ja. Den är även starkare och laddar snabbare än 462 och har en inbyggd slavcell så du kan utlösa den med din inbyggda blixt på kameran.

Säljaren är det inget fel på imo, man får bläddra länge för att hitta negativa omdömen, leveranstiden får man leva med.

TTL betyder att blixten anpassar sin ljusstyrka automatiskt, ed en manuell blixt måste man ställa in den själv.

Ungefär som att kameran exponerar själv när den inte är inställd på manuell också.

Jag skulle inte rekommendera att du köper en blixt utan TTL som din första blixt.

Ok, det kan ju vara rätt viktig info för TS om det skulle vara så att hon trodde hon kunde köra TTL. Det måste ändå vara en begränsad skara som avstår från marknadens bästa TTL-system för att de har all tid i världen eller vill spara några hundralappar ;-)

Ok, det kan ju vara rätt viktig info för TS om det skulle vara så att hon trodde hon kunde köra TTL. Det måste ändå vara en begränsad skara som avstår från marknadens bästa TTL-system för att de har all tid i världen eller vill spara några hundralappar ;-)

Behovet av TTL beror ju på hur man använder blixten, om jag har den på kameran riktar jag den oftast mot taket om det är vitt och/eller har en reflexskiva fastsatt på blixten, i det läget gör TTL inte mycket nytta. Sen om jag använder den på ett stativ som en studioblixt är det inte så värst tidskrävande att ändra styrkan om jag skulle behöva det. Jag har ju ingen automatik på mina studioblixtar heller.

Sen får man ju 3st nya YN560 för priset av en begagnad SB600

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar