Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Min Canon G5 har lagt av!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulf Hermod

Aktiv medlem
För några dagar sedan vägrade objektivet på min G5 att åka ut vid start. I informationsfönstret visas texten LENS.
- Är det någon som haft detta problem på sin G5?
- Är det öht någon vits att lämna in den för lagning?

Misstänker att det blir billigare att köpa en annan (beg) kamera.
Några köpråd angående vettig ersättare?

För några dagar sedan vägrade objektivet på min G5 att åka ut vid start. I informationsfönstret visas texten LENS.
- Är det någon som haft detta problem på sin G5?
- Är det öht någon vits att lämna in den för lagning?

Misstänker att det blir billigare att köpa en annan (beg) kamera.
Några köpråd angående vettig ersättare?

Ja, kameror idag håller inte hur länge som helst. Min yngsta son tappade min Powershot G9 i golvet och linspaketet hakade sig. Fick kanonbra hjälp av Intervision i Malmö, snabbt och lätt. Men inte gratis. Skulle rekommendera dig att titta på något nytt. Hade själv en G6 förut och bytte upp mig till G9. Tror att G11 är ännu bättre även om den kostar 6500 i runda slängar.

Men om du gillar att ha en optisk sökare är det nästan enda alternativet!.

Bor du i Stockholmstrakten har Rajala Foto på herkulesgatan just nu en begagnad G7 inne för 1600 spänn. Kan kanske vara ett alternativ om du inte är intresserad av att fota i RAW-format.

lycka till!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto