Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp, min Canon EOS 600 fungerar inte =S

Produkter
(logga in för att koppla)

JNyman

Medlem
Jag har fotat lite med pappas gamla kamera i sommar, en Canon EOS 600. Tog ur filmen för någon vecka sedan för att lämna på framkallning. Igår hade jag köpt en ny som jag skulle sätta i. Men då fungerade det inte =O Jag gjorde precis som förra gången och följde intstruktionerna i manualen men den matar inte fram automatiskt som den ska när man stänger luckan. Batteriet borde väl inte vara slut för jag satte i ett nytt sist jag satte i den nya filmen och de sa att det skulle räcka länge!?

Överhuvudtaget så reagerar inte kameran på nånting, om jag tar ur och sätter tillbaka batteriet blinkar det "bc" i displayen men så fort jag trycker på någon knapp försvinner det och kommer inte tillbaka vad jag än gör. Är det någon som vet vad det här betyder? Jag blir så orolig att jag har haft sönder den.
 
Jo, det verkar som om batteriet är slut. Konstigt, för de brukar räcka mycket länge. Har du glömt kameran påslagen några veckor?
 
Tack så mycket,
det är möjligt att jag varit slarvig, i det här fallet hoppas jag det, så det inte är något värre liksom =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.