Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig släppa motivet

Produkter
(logga in för att koppla)

mikaelkr

Aktiv medlem
Hej!

Jag försöker och försöker med att börja tänka i bild, men jag hamnar hela tiden med totalt fokus på motivet. Jag vill ju göra bilder, inte bara avbildningar. Finns det någon där ute som har några bra råd att börja med? Jag har fotat rätt flitigt sedan 1973, men sitter fortfarande fast i motivet!

Det är det som är anledningen till att jag inte har lagt upp några bilder här. Jag tycker helt enkelt inte att mina bilder är tillräckligt bildmässiga.

Skarpt blir det. Och bra exponerat, (ofta) Men nöjd? Nej.

Hjälp!
Mikael

Hej

Jag har försökt resa och fotat så jag kan berätta vad jag såg.

Det är en värdig utmaning.

Man behöver inte åka utomlands eller långt, men du måste berätta med bilder, dvs vad såg du mellan motiv A och motiv B i ditt fall?

Se tex www.roine.nu/bok20 eller www.roine.nu/bok19

Det är riktigt kul då man väl accepterat att man måste fota sånt som som enskild bild är intentsägande (tex en plan åker) men satt i sitt sammanhang berättar att mellan stad A och B är det åkerbruk som gäller.

Kanske nått?

ANNONS