Annons

Hjälp mig med komposition!

Produkter
(logga in för att koppla)

E.Henesand

Ny medlem
Hej!
Jag har fått i uppdrag av min moster att fota henne med hennes djur, en stor häst och två hundar.
Är det någon som har nån idé om hur man kan ställa upp allihopa snyggt?

(Bilden ska användas som reklamblad för henne, då hon håller många kurser.)

MVH Elin

Har aldrig fotat djur på detta vis men om jag skulle gjort det så kunde det kanske bli så här...

Häst i bakgrund, med huvud på mosters ena sida, över hennes axel. En hund sittandes på varsin sida om moster. (Såvida det inte är väldigt små hundar då de kanske försvinner i storlek)

Hela gruppen centrerad i bild.

Vilken typ av kurser håller din moster. Tänk efter vad som tilltalar hennes kunder (elever).
Är både häst och hund (små/stora?) inblandade i samma kurs om inte skulle jag nog föreslå en serie med en kombination av bara moster och hundar resp. häst i aktivitet samt en gruppbild.
Mycket mer kan jag inte säga just nu.

Hoppas det hjälpte

Anders

Ställa upp djur? Grattis! Du får du nog problem.
Ladda upp med mycket film. Är det någonstans du har minimalt med koll i fotovärlden så är det just här!!! Skulle det bli en bra bild så är det nog mer beroende på tur än på dina förberedelser.

Om hästen och ena hunden och moster ser OK ut så kan man ge sig den på att hund 2 snappar etfer en fluga eller sätter sig för att sniffa sig i rumpan eller nå't.
Som sagt...MYCKET film!
Låt pekfinget gå som en kolibri-vinge för hästar och hundar tröttnar jäkligt fort på att stå still.

Hon håller kurser i hästväg... Vet inte riktigt vad de kallas. Men hästen är i centrum.

Hundarna är i i storleken något mindre än schäfer.

Alla tre djuren är dock väldigt lydiga, som tur är.

Häftigast vore om hästen (Najma) låg ner! Men hon kommer nog vara iklädd westernmundering.

Hundarna är på marken hästen är över hela övre bilden och moster är lodrät. Hmm...

Som tur är har jag digitalkamera, så det är bara att välja å vraka efter allt knäppande.

Tackar!

Det vore väll tråkigt med stillasittande hundar och häst. Upp med moster på hästen och låt hundarna springa före/efter. Se till att vara ute mitt på dagen när du har som mest ljus så du kan få bra skärpeljup. Ladda upp med mycket film som sagt.

lycka till!

En kul vinnar och humorbild vore att.
Ta av moster alla kläder.
Låt häst, hundar och moster springa från kameran.
-Anders

gör så här....
ta fram en stol till moster som hon skall sitta på.
låt den ena hunden sitta till höger om henne.
den andra till vänster.
sen kommer det kluriga.
få hästen att sitta en en bit bort o tittandes på moster o hundarna :).

detta visar hur grymt tränad hästen är.

kan er häst sitta förresten?
annars kan ni alltid träna den till det :)

Om man kan tänka sig att mosters man springer en bit efter på mitt förslag skulle humoreftekten öka radikalt.
Men även om man sätter mosters man utmed hästen på Rawbeer's förslag för att visa hur tränad dom båda är skulle öka humorefekten betydligt.
Förlåt jag kunde bara inte hålla mig.
Fast jag tycker ändå att det är seriösa förslag.
-Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar