ANNONS
Annons

Hjälp mig hitta miljö för att tjejrockband

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan Okker skrev:
Kan det inte ha varit Sickla jag tänkte på?
Är så sällan i Nackatrakterna, passerar mest på motorvägen till och från Lasses Kameraservice..

Men det område jag tänke på var alltså gamla fabrikslokaler i tegel. För typ tre år sedan uppfördes en teaterpjäs "V för vendetta" i en stor gammal fabrikslokal som verkade vara lovande för foto.

ojå det minns jag. Jag hjälpte till på ett hörn och såg faktiskt pjäsen. V för vendetta sattes upp i turbinhallarna som nu har renoverats och blivit ngn form av kulturhus...

låter som ett jättekul uppdrag :)

jag är lite inne på Camillas linje ...
den hårda gruppen i den ruffiga miljön känns klassisk o kan nog bli jättesnyggt, men jag skulle tycka det var kul att stoppa dem i en miljö som genom kontrast lyfter fram dem o gör den tuffare. Typ en riktigt strikt miljö eller en väldigt tom miljö, eller en väldigt väldigt välartad miljö - nåt som de kan diffa mot.

blir spännande om vi får se lite bilder sen!
lycka till :)
/maria

olav.karlsson skrev:
ojå det minns jag. Jag hjälpte till på ett hörn och såg faktiskt pjäsen. V för vendetta sattes upp i turbinhallarna som nu har renoverats och blivit ngn form av kulturhus...

Spännande.
Vart ligger detta område isf?
Vore kul att återse miljön.

Johan Okker skrev:
Spännande.
Vart ligger detta område isf?
Vore kul att återse miljön.

Du tar bussen eller Saltsjöbanan från slussen till Järla station. Har inte varit där sedan de byggt nytt. Men området skall vara helt renoverat nu har jag för mig...

Millacamilla skrev:
En idé är att ta dessa rockiga tjejer och istället för att placera dem i en hård miljö kan det vara snyggt att placera dom i en vacker miljö. Det kan bli en schysst kontrast som gör bilden mer intressant att titta på.

Om det är den grupp som tjejen du har på bilden "Hårdrockarbrud" (eller vad det nu var den hette, en bild du lade in igår) är sångerska i så tror jag inte Camillas förslag passar så bra in. Som det var någon som skrev om bilden så påminner hon mer om Carola än om en sångerska i en hårdrocksgrupp.

Tycker det finns en hel del bra förslag bland de andra som dykt upp, men först och främst tycker jag du ska kolla på hur de själva ser ut. Ser de naturligt mjuka ut kanske det blir motsatt effekt med att placera dem i en ruffig miljö. Risken är att det då blir det tvärtom mot Camillas förslag - mjuka tjejer i tuff miljö.

Det är alltid svårt att fota folk som vill ha en annan utstrålning än de har. En punkare som ser ut som en punkare är det inga problem med, samma sak med en hårdrockare som ser ut som en hårdrockare. Men en hårdrockare som ser ut som Carola vid tiden för "Främling" blir det genast problem med.

Ummm, är de tre eller fyra i gruppen? Det är ju fyra tjejer på bilderna men bara tre namn i gruppkonstellationen. Kul engelska de har i slutet av sin "biografi" också. ;-)

OK. :)

Nåja, tycker det är lite knepigt att avgöra hur "hårda" de är av de där bilderna. Det är inte direkt så jag tänker på hårdrocksgrupper från den tid då jag själv lyssnade mycket på hårdrock (större delen av 80-talet), men det bästa är nog att fota dem i en ruffig miljö. Kontrasterna som Camilla var ute efter i en mjukare miljö riskerar nog att försvinna och snarare göra dem till ett mjukare tjejband.

Taket på ett höghus kanske skulle funka? Med lite ventilationstrummor och sånt där. Sånt borde det väl finnas gott om i Stockholmsområdet, eller? :)

Nattbilder i ett grustag kanske kan vara något. T ex det vid kungenskurva.

Bilagor

• grusgropen01.jpg
    grusgropen01.jpg
    46.8 KB · Visningar: 147
Jag håller med Robert tidigare om ett höghustak, kvällstid.. endel med motljus och reflexskärm eller det lite billigare medljuset ;) Annars är gamla tegelväggar alltid snyggt att köra med.. dock lite klichéartat. Annars kan ett bra tips vara att kolla in några bilder från andra band tex Sahara hotnights, Hellacopters, backyard babies.. eller något som de själva gillar. Undvik att försöka göra bilderna med "tuffa poseringar" det blir väldigt lätt lite fånigt, men å andra sidan kan det ju vara bra om det framgår tydligt. Smaken är som baken, ju. :)

Lycka till!

PS: Bra livebilder är alltid mest rock' n roll! DS.

Det är ju skillnad på hårdrock och hårdrock oxå. Det kan ju vara idé att göra en bild som anknyter till de texter de sjunger.

Rent allmänt skullle jag nog satsa på att ta en bild i typisk mansdominerad miljö om det nu är en "grej" att de bara är tjejer. Bilverkstad t ex, kan jag kanske hjälpa till med i tjockhultsområdet. Eller in med dem i en jänkare eller på min skinnpaj och låt dem posera "tufft" med HD:s.

Tegelväggar, grustag och gammla industrilokaler känns allt för klichéartat för att det skulle inspirera mig iaf.

Lycka till...

Mvh
Maverick

Fotografera dom på ett dagis, när dom rockar skiten ur blöjbarnen och de andra småttingarna.
Inte för att det är tjejer gruppen, utan för att det kanske skulle vara kul med en miljö där rock är ovanligt, eller där det inte passar.

Rock miljö...

Varför inte en bilverkstad, med MASSOR med verktyg, delar, trasor bil(ar) i omgivningen.

En tanke från Mig...
/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar