ANNONS
Annons

Hjälp mig hitta miljö för att tjejrockband

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har gjort lite bilder från en konsert åt ett tjejband (16-17 år)som spelar hårdrock. Nu har jag lovat dom att försöka göra lite bilder utomhus som dom kan använda på sin hemsida http://www.beetlejuice.tk Den behöver lite bilder :)

Mitt förslag på miljö var en klottrad betongtunnel eller garage, men då blev jag dissad av systerdottern att det var för mycket hiphop :(

Vilken miljö föreslår ni?

Lyssna inte på henne. Det är visst rock... Har plåtat ett band i utrymmet under bron mellan Fridhemsplan och St:Eriksplan på St: Eriksplans sidan. Det är en underbart ruffig milj...

Hej Janne,
svår fråga, min spontana första tanke var ju en järnvägstunnel också... :)

Ett bra ställe kan vara cementterminalen vid Gröndal, som också har lite gamla rostiga cisterner och sånt. Fast vänta nu...

Undrar om inte Slussen faktiskt skulle kunna vara bra? På kvällen, utan alltför mycket människor. Finns många gångar/prång och konstiga vinklar med intressant ljus där.

Hmm, dissad säger du? Hårt. :)
-Christian

Heja Olav,
jajamen, en suvve miljö. Och Janne, du kan ju passa på att fota lite street art där på en gång, det är en rik plats. Fråga Christel, tror hon fotade ett band där också...
-Christian

Eller så bryter du genre helt i stil och utseende på tjejerna..kan funka bra det med men frågan är hur hårt de vågar driva med sig själva.

Annars, gamla industrifastigheter i förfall är väl ganska hårdrock. Utåt nacka till har du väl några gamla industriområden som lagts ner - om de inte redan rivits.

Bergrum?

varför inte åka ut på Djurgården och hyra en trampbåt, lite udda kanske, men finns en svart båt ni kan hyra så e ju det lite hårdrock.

Mitt enda tips, som inte har något med fotomiljön att göra, är att inte kalla dem för just tjejband. Inga band brukar uppskatta det.

Så, åter till att diskutera foto. ;-)

Fast dom övar mestadels inom ett projekt stött av kommun och studieförbund som just gynnar tjejer och musik :) Men som sagt, åter till miljön för fotot.

Senast ändrad:
Personligen så anser jag att din systerdotter gjorde rätt i att dissa dina förslag. Klotter är i 99% gjort av hip hoppare eller skatare och är inget vi hårdrockare vill kännas vid (Jag hoppas att jag inte trampar nån allt för hårt på tårna ;))
Rakt upp och ner så utan att kunna dina hemtrakter så skulle jag säga en bilskrot eller liknande. Tänk på var utrycket Heavy Metal kommer ifrån.
Beroende på hur säkra tjejerna är på sig själva och sin image så kan du ta raka motsatsen. Hårt sminkade hårdrockstjejer, gärna med instrument ink trumset, mitt i en lekplats full med små lekande barn.

Sidan du hänvisar till låg nere nu när jag skulle kolla så jag et inte riktigt vad det är för några men jag hoppas att detta kan vara till hjälp.

Greven, som älskar hårdrock och äntligen ska få se Tallica live :)

Glömde en sak.

Slakthus med mycket blod och gärna en motorsåg bland köttstyckena med en blodig gris i bakgrunden är ju en klassiker.

Hustomten noterar för att fortsättningsvis kunna förstå skillnaderna mellan musiker och musiker ;) Fortsätt med era idéer, Detta är kanonbra!

Varför inte i en på en kyrkogård en morgon/kväll med lite dimma eller på tunnelbanan..

En kyrkogård är inte fel, gärna med en fullmåne och en månstrimma i bakgrunden. Se bara till att det är gamla gravstenar och inte nya.
Det kan vara bra att kolla upp det med de ansvariga, församlingen eller kyrkogårdsförvaltningen så att dom är med på vad som händer.
Framför allt är det viktigt att tänka på att respektera gravfriden och visa respekt för de anhöriga, det är nog inte många som skulle vilja se sin mormors gravsten på ett skivomslag, hur mycket man än gillar gruppen.

Greven - Som lägger sig i överallt

Johan Okker skrev:
Eller så bryter du genre helt i stil och utseende på tjejerna..kan funka bra det med men frågan är hur hårt de vågar driva med sig själva.

Annars, gamla industrifastigheter i förfall är väl ganska hårdrock. Utåt nacka till har du väl några gamla industriområden som lagts ner - om de inte redan rivits.

Bergrum?

Vilka miljöer tänker du på? Tyvärr har ju Lugnet och Sickla försvunnit i raseriet att bygga nya svindyra lägenheter...
Olav (Som bor i Nacka)

Satt och pratade med en kompis som har "rekat" runt om i stockholm för eventuella film inspelningar och det ska ju finnas en övergiven T-bane tunnel någonstans många uteliggare i det området men ska inte vara något problem dagtid!
Vart det ligger kommer jag inte ihåg men i stockholms området. Kan ta reda på det om du inte redan vet vart vill inte ringa runt denna tid på dygnet...

121an skrev:
Vart det ligger kommer jag inte ihåg men i stockholms området. Kan ta reda på det om du inte redan vet vart vill inte ringa runt denna tid på dygnet...
Bakom Eriksdalsbadet finns en tunnel som går in i berget. Här kan jag tänka mig att det finns en hel del uteliggare. Ganska skräpigt utanför. Detta var dock inte tunnelbanan.

Det finns en "övergiven" tunnelbanestation precis innan Kista. Man byggde en plattform till det projekterade bostadsområdet, sen blev det inte så mycket mer. Tror inte att det finns någon riktig nedgång till plattformen som delvis är utomhus. Men det skadar väl inte att höra av sig till SL och kolla vad man ska göra för att få tillträde till platsen.

121an skrev:
Satt och pratade med en kompis som har "rekat" runt om i stockholm för eventuella film inspelningar och det ska ju finnas en övergiven T-bane tunnel någonstans många uteliggare i det området men ska inte vara något problem dagtid!

Det ligger inte långt från Kista.

Heter Kymlinge.

En idé är att ta dessa rockiga tjejer och istället för att placera dem i en hård miljö kan det vara snyggt att placera dom i en vacker miljö. Det kan bli en schysst kontrast som gör bilden mer intressant att titta på.

Lite andra förslag på miljöer:
en lång stentrappa (tripp trapp trull)
på ett hustak
på/vid en bil
på en scen (kanske lite för uppenbart,men det är väl det dom gör egentligen?)
Vid en snygg tegelvägg/betongvägg/stenvägg (som fler andra föreslagit).

Lycka till, låter som ett roligt uppdrag!

olav.karlsson skrev:
Vilka miljöer tänker du på? Tyvärr har ju Lugnet och Sickla försvunnit i raseriet att bygga nya svindyra lägenheter...
Olav (Som bor i Nacka)

Kan det inte ha varit Sickla jag tänkte på?
Är så sällan i Nackatrakterna, passerar mest på motorvägen till och från Lasses Kameraservice..

Men det område jag tänke på var alltså gamla fabrikslokaler i tegel. För typ tre år sedan uppfördes en teaterpjäs "V för vendetta" i en stor gammal fabrikslokal som verkade vara lovande för foto.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar