Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig att välja fotoryggsäck som passar mina krav

Produkter
(logga in för att koppla)

mg12b

Aktiv medlem
Har ingen ryggsäck just nu utan har min Nikon D40 + tillbehör i en plastpåse när jag går någonstans, men har bestämt mig nu att invenstera i en ryggsäck men vet inte vilken jag skall välja - därför vänder jag mig till er expert på denna sidan om hjälp:

Ryggsäcken skall kunna innehålla följande:
Nikon D40
Just nu 2 objektiv, men skall kunna ha plats för 1 eller 2 till
Filter och motljusskydd
Extern Blixt - antingen SB-400 eller SB-600
Batteri laddare och minneskort
Plats för videokamera och laddare till den.
Övriga kablar
Gärna plats för en bärbar dator med 15.4 tums skärm.

Skall vara stryktålig och vädertålig.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Du skulle inte kunna lägga upp några bilder på interiören? Den ryggan såg intressant ut.

En fotokompis har LowePro Compu Trekker AW och den är stor och rymmer mycket utrustning. Så eftersom jag inte har så mycket i utrustningsväg så köpte jag en LowePro Flipside 300 (och det finns en 400-variant också om man behöver mer utrymme) eftersom man öppnar den i ryggen och jag tyckte det var praktiskt ifall det skulle vara blött på marken och så känns det lite säkrare med öppningen in mot ryggen för eventuellt giriga fingrar också. Den är ändå ganska lätt att bära trots att den är stabil och rejält isolerad med tjocka innerväggar (i alla fall jmf med Compu Trekker) och grejerna ligger tajt och skvalpar inte omkring och skaver.

Jag får plats med min 350D med mitt Soligor AF 70-210, kitobjektivet 18-55 mm + vidvinkel 28 mm + 100 mm makro på ena sidan och på andra sidan Lensbaby med två konvertrar + vinkelsökare och mellanringar. I den stora fickan fick jag plats med makrolinser till Lensbabyn och många andra tillbehör.

Senast ändrad:
http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=3469232

Dakine Reload köpte jag för ett tag sen. Hade den senast när jag vandrade i fjällen i Norge. Mycket skön support i den för ryggen, det känns inte som man bär så mkt grejer. Hade alla objektiv och kameragrejer, stativ osv. Hade med mig datorn på resan i separat väska men om det är en 15 tums laptop vi pratar om så tror jag den skulle få plats i väskan oxå. Kan varmt rekommendera den.

Aha, det är en uppgraderad Reload jämfört med min, ser ut att ha fått en hel del trevliga förbättringar.
Fler och bättre sidfickor bl.a.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar