Annons

Hjälp med systemkameraköp (nybörjare)

Produkter
(logga in för att koppla)

leuffve

Medlem
Hej på er!
Jag har läst runt lite här på forumet och under annonsmarknaden vad som finns, jag har även klämt och kännt lite på olika sorter men kan inte riktigt bestämma mig och vet inte avd som är bra och dåligt.


Skulle vara tacksam om någon kunde ge mig lite tips på en bra systemkamera (självklart digtal)

Satsar nog hellre på en begangnad eftersom dem ligger i hyfsade pris och i priset kanske det ingår en annan blixt eller objektiv



Prisklass: Max 4000



MVH /Hampus
 
Om du redan kikat runt här i forumen, så borde du upptäckt att din fråga är den överlägset mest förekommande. Å andra sidan så är forumen fullt av folk som bara sitter och väntar på att dessa frågor dyker upp hela tiden, så att de kan lägga fram sina åsikter om sina Canon eller Nikon-maskiner....När tionde inlägget kommit så brukar första frågan vara bortglömd, och i stället börjar det handla om något helt annat....
 
Senast ändrad:
Jag skulle spara lite till om jag var du,för 4.000kr får man tyvärr inte så mycket om du ska köpa nytt men kommer du upp i 6.000kr eller mer börjar det hända saker.Annars kolla begagnat i annonser men ta reda på vad du vill ha först annars är risken att man köper första bästa ! MVH.
 
Eftersom du funderar på begagnat så skulle jag vilja tipsa om följande, som du kan få för runt 4000 kr:

Nikon D40 eller ännu hellre D40x med kitzoomen 18-55 (helst med VR)

Canon 400D

Nikon D70 med kitzoomen 18-70

Om du vill få med lite mer (kanske ett extra objektiv eller en blixt) eller få över några hundringar för att köpa till nåt tillbehör, kan du titta på Nikon D50

Sen finns det en hel drös med andra beg.kameror för max 4000 kr som säkert är bra men de vet jag inte så mycket om.

Eftersom du funderar på begagnat för en ganska liten slant är det ingen panik om du skulle vilja byta system eller uppgradera efter ett tag, du får tillbaka det mesta om du säljer det vidare.

Personligen hade jag satsat på en Nikon D40x om jag varit i din situation, men det är jag det... Läs lite recensioner här på Fotosidan!

Lycka till!
 
Om du redan kikat runt här i forumen, så borde du upptäckt att din fråga är den överlägset mest förekommande. Å andra sidan så är forumen fullt av folk som bara sitter och väntar på att dessa frågor dyker upp hela tiden, så att de kan lägga fram sina åsikter om sina Canon eller Nikon-maskiner....När tionde inlägget kommit så brukar första frågan vara bortglömd, och i stället börjar det handla om något helt annat....

ja det förstår jag är en vanlig fråga, eftersom det finns många som är suga på att köpa en kamera, istället för att fortsätta på någon annans tråd skapade jag en egen då dom som svarar ställer frågor om vad man vill ha osv, om på dem andra trådaran kankse dem svara olika jämnfört med vad jag vill ha och tycker,

tack för dit svar
 
Jag skulle spara lite till om jag var du,för 4.000kr får man tyvärr inte så mycket om du ska köpa nytt men kommer du upp i 6.000kr eller mer börjar det hända saker.Annars kolla begagnat i annonser men ta reda på vad du vill ha först annars är risken att man köper första bästa ! MVH.

Tack för svar och tips. jag har hittat en hel del vad jag tycker värkar schyssta under 4000kr. det är begagnat jag är ute efter :)
 
Eftersom du funderar på begagnat så skulle jag vilja tipsa om följande, som du kan få för runt 4000 kr:

Nikon D40 eller ännu hellre D40x med kitzoomen 18-55 (helst med VR)

Canon 400D

Nikon D70 med kitzoomen 18-70

Om du vill få med lite mer (kanske ett extra objektiv eller en blixt) eller få över några hundringar för att köpa till nåt tillbehör, kan du titta på Nikon D50

Sen finns det en hel drös med andra beg.kameror för max 4000 kr som säkert är bra men de vet jag inte så mycket om.

Eftersom du funderar på begagnat för en ganska liten slant är det ingen panik om du skulle vilja byta system eller uppgradera efter ett tag, du får tillbaka det mesta om du säljer det vidare.

Personligen hade jag satsat på en Nikon D40x om jag varit i din situation, men det är jag det... Läs lite recensioner här på Fotosidan!

Lycka till!

tack så mycket för ett bra och rakt svar!
Dem kamerorna du nämnt är dem jag tittat på mest faktiskt,

Ja det är så jag tänkt med att jag kan börja med något sen när jag blivit bättre så köper jag en annan eller byter upp mig helt enkelt. ska även ta en titt på nikon d40x :)

tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.