Jonson
Aktiv medlem
Dags att införskaffa nytt stativ och jag har tittat på de komplett med kulled.
Har sorterat och väljer mellan 2 stativ från Manfrotto och 2 från Benro.
Har ett L-fäste från RRS som jag tror passar i benros system och i såfall slipper jag köpa en ny clamp till kulleden. I annat fall kan man ju använda den snabbplatta som ingår men jag gillar mitt L-fäste.
Har en Nikon D7100 och kör inga stora tunga zoom gluggar.
MANFROTTO
MK190XPRO3 med kulled BHQ2
MK055XPRO3 med kulled BHQ2
Nackdelen med Manfrotto är att jag inte tycker om den långa centrumpelaren, hade denna typ av stativ innan och att fälla ut bommen för Macro är bökigt och det är väldigt lätt att få obalans så hela rasket välter.
BENRO
Benro FTF29AIN1 (tidigare A2192TB1)
BenroFTA18ABO
Har ingen erfarenhet av Benro och hittade inga recentioner så lite vägledning skulle vara uppskattat
Har sorterat och väljer mellan 2 stativ från Manfrotto och 2 från Benro.
Har ett L-fäste från RRS som jag tror passar i benros system och i såfall slipper jag köpa en ny clamp till kulleden. I annat fall kan man ju använda den snabbplatta som ingår men jag gillar mitt L-fäste.
Har en Nikon D7100 och kör inga stora tunga zoom gluggar.
MANFROTTO
MK190XPRO3 med kulled BHQ2
MK055XPRO3 med kulled BHQ2
Nackdelen med Manfrotto är att jag inte tycker om den långa centrumpelaren, hade denna typ av stativ innan och att fälla ut bommen för Macro är bökigt och det är väldigt lätt att få obalans så hela rasket välter.
BENRO
Benro FTF29AIN1 (tidigare A2192TB1)
BenroFTA18ABO
Har ingen erfarenhet av Benro och hittade inga recentioner så lite vägledning skulle vara uppskattat