Även de fakto att jag skall sälja mitt äkta 75-300 "Big Beercan" med fokus limiter som gör att objektivet inte behöver söka hela fokusområdet vilket snabbar på fokuseringen rätt märkbart så rekomenderar jag absolut inte det objektivet för fota inomhus. Och speciellt snabba bollsporter.. Tror inte heller det mindre 70-210 "Beercan" borde rekomenderas för sådant fotande...
Men jag håller mig till resonera om mitt objektiv som jag skall sälja men ändå aldrig någonsin skulle rekomendera till sådant fotande..
Däremot om du hade sökt ett mycket bra objektiv för fotande då det finns ljus så hade jag utan reservation kunnat rekomendera ett välskött "big Beercan" som också har då detta med fokuslimiter ..
Så du förstår nog att då jag
skall sälja mitt och ändå avrekomenderar det med det bestämdaste så bör du nog se upp ordentligt med inköp av telezoomar av alla de slag som inte har bra ljusinsläpp.. Sedan får dom heta "Big Beercan / Beercan" eller vad som helst...
F2,8 är nog ett minimikrav du måste rikta in dig på.....Lite tyvärr kostnadsmässigt..
Men var glad att Sony har inbyggd stabilisering så du kan i alla fall billigare köpa tredjeparts med bra ljuskänslighet och ha funktionen där som extrahjälp.. Och till billigare priser än märkesobjektiven kostar.. ..
jag tog också nån testbild i köket här med en taklampa tänd som kanske kan motsvara ett dåligt ljus fast sämre iofs än dom flesta sporthallar har innan jag skrev Och detta med en A200 som lite motsvarar din kamera typ....Bara för vara säker på det jag tänkte skriva.. Och då stog allt stilla vid prov..Vilket förenklar en hel del..
Exposure Time = 1/100"
F Number = F5
ISO Speed Ratings = 3200
Focal Length = 105mm
Njee....
Testade även
Exposure Time = 1/40"
F Number = F5.6
ISO Speed Ratings = 3200
Focal Length = 300mm
Tjaa.... I
liten bild så kanske.....
Men ändå.. Nääää.. Det är helt enkelt fel kombination.. Detta funkar i bättre ljus men inte i dåligt ljus helt enkelt där saker springer omkring..
Mvh
Tobbe.
Edit. Sätter in bilderna totalt orörda så ser du nog själv.. Iofs kunde jag ställt in rätt vitbalans innan jag tog bilderna.. Men skit samma. Dom duger ändå inte...Såvida man inte skall bara ha dom som här små... Tyvärr hamnade bilderna i omvänd ordning mot värdena som jag la in.. Men det ser du säkert....Närbilden är den med längre slutartid.. 1/40"