Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp Med Radiosändare!

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoKotten

Aktiv medlem
Hej!
I går fick jag hem mitt blixtpaket (studioset 300 W från Kaffebrus. Jag köpte även med IR sändare http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl-mottagare-1-kanal-290.html Nu till mitt problem. Jag får inte blixten att lösa med kamera som är en Fuji S7000. Jag monterar IR delen på min blixtsko på kameran. En del kopplar jag på blixten. Jag kan utlösa blixten med testknappen på den del som jag satt på kamerans blixtsko.
Det är bara att inse... jag behöver hjälp. Snabbt tack.
/Mats
 
Rädd att jag inte förstår. Sändaren sitter på kamerans blixtsko. ´Skall jag från sändare då koppla in en kabel mellan sändaren och kameran (alt adapter) Är det rätt uppfattat?
 
Japp!
En sådan kabel borde följa med paketet.
Behöver Du adapter så sätter Du den i blixtskon och sändaren ovanpå och kabeln mellan adaptern och sändaren.

Jesper
 
Tack för ditt snabba svar. Nu förstår jag precis.
Eh... när du ändå är på "g" vet du någon bra länk som med bilder ocg bra text beskriver ljussättning i studio för ex porträttfotografering?
 
tackar för hjälpen, dum fråga kräver din länk;) Alltid lika trevligt att besöka din portfolio vilket givetvis även fungerar som inspiration.
Vad jag söker är igentligen Ljussättningens "ABC".
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.