Annons

Hjälp med prissättning av radiosändare

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Ska sälja mitt Cactus V4 set köpt från Kaffebrus.com

En sändare och 2 mottagare. Kostade mig 1000 kr inkl frakt.

Är 500 kr rimligt att sälja det för eller ska jag ta mer? Har en köpare redan men jag vill ge ett rättvist pris.

Allt funkar och alla tillbehör är med och inga slitage. Har väl använt den ca 5 ggr totalt i studion.

/Stefan
 
Brukar också köra på halva inköpspriset (aktuella nypriset) på elektronikprylar när man vill ge ett pris som är "bra". Då vet man att det är en bra affär för både köpare och säljare.
 
Det var det jag menade med det aktuella nypriset, vad du egentligen har köpt den för är ju ointressant.

//Martin
 
Det var det jag menade med det aktuella nypriset, vad du egentligen har köpt den för är ju ointressant.

//Martin


Nypriset i dagsläget är 918 kr exkl frakt från kaffebrus.com

Jag köpte den i verkligheten för 500 kr inkl frakt ny. Har allt kvar. Vad är då rimligt?

/Stefan
 
Köparen får ju den för halva priset mot vad han eller hon skulle behöva betala för den annars = bra affär.
Du får tillbaka pengarna som du köpte den för = bra affär.

Känns ju rimligt eller?
 
Tycker jag också ;)
Men vissa tycker man ska sälja billigare eftersom nypris jag köpt den för utomlands är detsamma som beg. pris på blocket.


Tack för hjälpen.

/Stefan
 
Men om de nu tycker det får de väl vänligen vänta tills någon annan som köpt den utomlands säljer sin för en billigare peng? Allt handlar väl om utbud och efterfrågan? Alternativt ber du dem att köpa den ny utomlands, de blir nöjda, och du säljer ditt objekt till någon som betalar vad du vill ha.
 
Men om de nu tycker det får de väl vänligen vänta tills någon annan som köpt den utomlands säljer sin för en billigare peng? Allt handlar väl om utbud och efterfrågan? Alternativt ber du dem att köpa den ny utomlands, de blir nöjda, och du säljer ditt objekt till någon som betalar vad du vill ha.

Anledningen till starten av denna tråd var pga en annan tråd som ifrågasatte beg priser i Sverige gentemot nypris utomlands och tyckte att de som köpt nypris i Sverige skulle sälja beg.pris under nypris utomlands.

Därav sista frågan ifall jag skulle sälja mitt set för 250 kr vilket borde vara rimligt om nypris i Sverige även varit 500 kr. Men nu kostar den drygt 900 kr och utomlands inkl frakt 500 kr.

För de som läser och ska köpa radiosändare så har Cactus V5 kommit ut där enheten fungerar både som sändare och mottagare samt att man kan sätta blixt på enheten som extra blixtkälla.

/Stefan
 
Alltså skulle jag sälja till en polare så skulle jag sänka priset en del. Annars försöker man la få ut så mycket pengar som möjligt.

Skulle jag köpa en så skulle jag nog vara benägen att betala mer för prylen köpt i Sverige än den som är köpt utomlands vilket gör att priset på den köpt utomlands rimligtvis borde gå ner. Detta förutsätter dock att det finns 2 st till salu, finns den bara en så skulle jag betala vad köparen begär så länge som jag tycker det är värt det gentemot vad jag skulle behöva betala för samma pryl ny. Alltså nypris i Sverige eller pris från "utomlands" + en värdering av vad jag tycker merjobbet/osäkerheten av att köpa utomlands är värt.
 
Föresten om detta nu bara är en hypotetisk diskussion för att du ska bevisa en poäng från en annan tråd så tycker jag det är lågt.
 
Föresten om detta nu bara är en hypotetisk diskussion för att du ska bevisa en poäng från en annan tråd så tycker jag det är lågt.

Men om det inte är hypotetisk så är det relevant.
Jodå, visst ska jag sälja den. Det blev för 600 kr packat o klart.
Har ju redan tackat för hjälpen.

EDIT: För de intresserade ¨så köpte jag den och produkten finns fortfarande kvar för samma dollarpris som för 1 år sen jag köpte den http://www.gadgetinfinity.com

/Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.