Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med prissätning på nyhetsbild

Produkter
(logga in för att koppla)

nahoj89

Medlem
Jag har precis startat ett eget företag och har lyckats få in en bild i dagens aftonbladet.

Problemet är att dom vill betala enligt BLF:s prislista och jag har beställt den men inte fått den.

Någon som kan hjälpa mig vad jag ska ta betalt?

640 kr + moms (fast deet var 2007 års fastställda belopp mellan tidbningsutgivarna och BLF) Tror det är mer runt 720 kr + moms. Men det finns säkert någon som sitter med aktuell prislista.

710+moms?

Uj det var inte mycket får man mer om man har 3 bilder på första sidan sen en helsida i tidningen?
Täcker ju knappt utgifterna?

Priset

När det kommer till aftonbladet och andra större tiningar så ska du ta ordentligt betalt dom idioterna ringer ju och väcker halva släkten om dom vet om man varit på platsen och fotat (Jag hade dolt nummer för att slippa sånt) SÅ dom ringde morsan ca 1:30 på natten och smöra för att få tag i nummret till mig. (senare så fick dom tag i mig) (OBS! sent på natten) När jag sa nej till att sälja bilder från själva olycks tilfället men erbjöd dom bilder som porträtterade personen ifråga istället. Dom tog dom bilderna priset var ****kr per bild. Sen ringde dom och kolla ett par gånger till bara för att vara säker på att jag verkligen inte ville sälja bilderna (som jag sagt att jag radera...) TRE gånger!. Ta betalt för tiden dom stör dig och inte respekterar dina svar.Önskar dig även lycka med företaget.

mmm

Ja det blidde inte mycket 8bilder 4900 ungefär..
Och då var det fel namn i tidningen oxo??
På webben vart det rätt namn..Men 10 min jobb.. så är det bra timpenning...

Fel namn

Då har du vunnit på lotto bara be dom punga upp resten! Det är mycket illa av dom att missa namnet. Du har nog rätt att ta ut minst samma belopp igen av dom ifall du ringer och det vet dom själv.

stålars

Ja det är väl 100% om jag inte minns fel..
Fast man ska ju inte bita handen som föder en...
Så jag ligger lågt..
Sen så finns det ju fler tidningar att gå till..

Ja men det är det ju inte

Ja du gör som du vill men det är viktigt att markera direkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar