Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med Picasa 3

Produkter
(logga in för att koppla)

bejbi78

Ny medlem
Hoppas det hamnar under rätt kategori :)

Försöker redigera bilder, främst förbättra skärpan, och i programmet ser allt hur bra ut som helst men sedan kommer problemet. Hur jag än bär mig åt, så sparas inte ändringarna Har testat både "Spara", "Spara som" och "Exportera bild till mapp" men sedan när jag kollar i mappen dit jag har flyttat bilderna, så är de i suddigt originalskick.

Vad gör jag för fel?

/Jessica

Felet är att du inte använder kommandot Spara till disk som finns uppe i högra hörnet för den katalog som du är inne och redigerar i. Om du varit inne och redigerat bilder i en katalog sparas dina ändringar i en databas, men originalet ändras inte. Om du ger kommandot spara till disk kommer de bilder du redigerat att kopieras i original till en underkatalog som heter Original. På dett sätt kommer du alltid att ha tillgång till oredigerade original.
//Bosse

Jag vill också ha´ hjälp med picasa3.

Har problem med att skärpeinställningen i Picasa3 inte funkar som tidigare. Tre kompisar har även dom kollat i sina datorer med detta program. Samma problem dom också. Den ryttare man ska ta´ tag i med hjälp av musen o. dra till hö. beroende på hur skarp bild man vill ha´, följer inte med. Efter senaste uppdateringen Picasa gjort (den 11/5) har detta problem dykt upp. Måhända en bugg? Vet nå´n?

Har problem med att skärpeinställningen i Picasa3 inte funkar som tidigare. Tre kompisar har även dom kollat i sina datorer med detta program. Samma problem dom också. Den ryttare man ska ta´ tag i med hjälp av musen o. dra till hö. beroende på hur skarp bild man vill ha´, följer inte med. Efter senaste uppdateringen Picasa gjort (den 11/5) har detta problem dykt upp. Måhända en bugg? Vet nå´n?

Precis samma här, har jag upptäckt den senaste tiden :-(

forts. Picasaproblem...

På det sätt programmet agerar vid uppskärpning av bilderna är ett nytt fenomen som begynt för några dagar sedan. Har för mej att version 3.1.0 (71.43.0) som är den senaste uppdateringen gjordes 11/5 och efter det har det blivit problem. Dessutom ser man inte skärpehöjningen nämnvärt då man har normalbild uppe och inte föstorar den extra. Att installera om programmet kan jag ju i och för sig göra, men eftersom problemet visar sig på tre olika datorer(kompisars) och dessutom på en av inläggen här så måste det ju röra sig om nå´n form av bugg som uppstått.
Vem är ansvarig för Picasaprogrammet och kan man maila direkt till dom för att belysa problemet? Eller är det vi konsumenter som ska sköta supporterjobbet?

P
Vem är ansvarig för Picasaprogrammet och kan man maila direkt till dom för att belysa problemet? Eller är det vi konsumenter som ska sköta supporterjobbet?
"Konsument" är man väl om man betalat för något? Men har du lyckats ladda ner den här gratistjänsten kan du säkert hitta till deras supportsida också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar