Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med Paint Shop Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Sinuslinus

Aktiv medlem
Sitter just nu och försöker lära mig bildbehandling så att inscannade diabilder liknar orignaldiat acceptabelt.
Dock så är det en himla massa dammprickar som syns tydligt och jag försöker ta bort dem med Paint Shop Pro. Finns det något verktyg i PSP som man kan dutta in en ny färg i varje pixel?
Den vanliga penseln är alldeles för stor för det jobbet.

Tacksam för svar

ja, det är ju dert jag har och då blir penseln alldeles för tjock och ett klick med den täcker siså där 50 "rutor", men jag vill få en i taget.

Hittade hur man ska göra på scantips.com
Clone Brush ska man visst använda.
Nu har jag lärt mig en ny sak i alla fall. :)

Hej
Du kan ställa ner Penselen i endast 1 pix( ruta).
Du har massa små rutor som är info och i en av dem ska finnas pensel storlek,
Annars ska finnas i verktyg eller fönster.
Jag skulla annars be dig skaffa Adobe 6,0 . 7 Kommer inte alls närheten.
mvh

scratch remover funkar också

Hej, SinusLinus. Verktyget "scratch remover" som finns i verktygspaletten funkat också bra på allt i från hårstrå, dammpreckar och repor. Precis som med de flesta andra verktyg kan du ställa in storleken på verktyget. Scratch removern gå dess utom snabbt att arbeta med. Ett klick så är det klart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar