Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

karina_eriksson

Aktiv medlem
Hej!
Har fått ärva lite grejjor & därmed en del kameraprylar.
tyvärr är dessa Nikon o det passar inte till min kamera.
Men jag undrar är det nå¨t att ha? Kan jag sälja dessa?
vad skulle jag kunna begära för pris.
Hoppas nån kan hjälpa mig.

På det stora objetivet står det FORMULA 5 1:3.5 zoom
Det mindre super wider semi fish-eye
Blixten speedlight sb-23

Bilagor

• IMG_9248.jpg
    IMG_9248.jpg
    13.1 KB · Visningar: 263
Avslutade annonser på Tradera kan ge en fingervisning om begagnatpriser. Just nu fanns där en SB-23 som hade sålts för 195:-, samt några Formula-objektiv för 100-200:-/st. Fast dessa var ljusstarkare än din, så jag vet inte om du får ens det.
Den där sista tror jag är en fisheye-adapter som kan skruvas på ett objektiv med rätt diameter på filtergängan. Om den råkar passa något av dina objektiv kan du ju leka lite med den, för jag tror inte att du tjänar storkovan på att sälja den heller.
Jag kan förstås ha fel. :) Någon mer kunnig får i så fall rätta mig.

Det går säkert att sälja! Men det syns inte riktigt vad för objektiv du har. heter det Formula? kan du bifoga en lite större bild samt återge exact vad som står på objektiven?

Du kan alltid lägga upp grejerna på tradera och då ser du vad du får för dem. Hursomhelst så tror jag att du får mellan 300-700kr för grejerna grundat på att det är en äldre blixt och inte så ljusstarka objeltiv samt ett mindre eftertraktat märke.

OKej men om jag lägger upp på tradera vad ska jag skriva att det är för nåt?
hjälp ;-)

Zoom-objektivet behöver någon information om brännvidd. Det kanske står 80-200, någonstans, eller något liknande. Om inte annat står det i ändlägena på zoomringen. Max bländare vet vi, 3,5.

Beträffande SB-23, så räcker det fint som beteckning.

Fish-eye-prylen är jag mer osäker på, skriva av litet mer text, om du hittar någon!

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar