Annons

hjälp med ljusstarkt objektiv till A200

Produkter
(logga in för att koppla)

viber91

Ny medlem
Hello!

Det är så att jag ska ta mig iväg till NY i början av augusti och hade tänkt ta med mig min Sony A200 för att få ihop lite (förhoppningsvis) snygga bilder.
Nu är jag inte speciellt insatt i foto överhuvudtaget, men kan lite grunder... Jag är ganska nöjd med min kamera och det medföljande originalobjektivet, men jag tycker inte att det räcker till så fort kvällsljuset kommit.
Vill kunna ta ganska mycket bilder utan att släpa runt på ett stativ, någonting som jag måste i dagsläget.

Så jag är ute efter ett begagnat objektiv som funkar så bra som möjligt i lågt ljus. Någonting som skulle underlätta på fester, nyårsafton och liknande... Undrar helt enkelt vad jag ska leta efter. Jag har inte så stor budget (max 1500), men hoppas att det ska gå att hitta nåt Minolta AF objektiv eller liknande.

Har hört att detta objektiv (http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=115277147) ska vara ganska ljusstarkt, men vet som sagt i stort sett ingenting om vad jag ska leta efter... Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa till!

Minolta 50mm 1.7 är ett ljusstarkt och ganska bra objektiv.

Dock har det objektivet du länkar till olja i bländaren. Det resulterar i kraftigt överexponerade bilder ifall du kör med mindre bländare. Om du inte kan/vill rengöra objektivet själv ska du inte köpa det! Jag har rengjort ganska många objektiv utan problem, men det är många som inte vågar.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar