Annons

Hjälp med ljussättning på grå bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

nirtacnna

Aktiv medlem
Jag skulle verkligen behöva hjälp!
Ska fota familjeporträtt och de vill nog ha grå bakgrund (papper) och har tagit en hel del testfoton i mitt lilla rum där jag har min fotostudio. MEN det blir så fula skuggor. Får inte bort dem hur jag än flyttar på mina 2 softboxar. Har även testat att bara använda en. Har testat att ha dem på sidorna och framifrån...

Tacksam för tips!

Mvh Anki
 
Jag skulle verkligen behöva hjälp!
Ska fota familjeporträtt och de vill nog ha grå bakgrund (papper) och har tagit en hel del testfoton i mitt lilla rum där jag har min fotostudio. MEN det blir så fula skuggor. Får inte bort dem hur jag än flyttar på mina 2 softboxar. Har även testat att bara använda en. Har testat att ha dem på sidorna och framifrån...

Tacksam för tips!

Mvh Anki

Definiera fula skuggor,en exempelbild hade varit bra annars måste man ju gissa.
 
Jag skulle verkligen behöva hjälp!
Ska fota familjeporträtt och de vill nog ha grå bakgrund (papper) och har tagit en hel del testfoton i mitt lilla rum där jag har min fotostudio. MEN det blir så fula skuggor. Får inte bort dem hur jag än flyttar på mina 2 softboxar. Har även testat att bara använda en. Har testat att ha dem på sidorna och framifrån...

Tacksam för tips!

Mvh Anki

Just ditt "lilla" rum ställer till problem!
Du måste ha längre avstånd mellan motiv och bakgrund.
Det kan även behövas sätta bakgrundsljus.
 
Om man nu får fula skuggor gör man ju fel med ljussättningen,prova kanske att köra indirekt ljus och använd en vit kartong eller reflexskärm som du studsar ljuset mot.
 
Haha! Lite sur min o så men men

Definiera fula skuggor,en exempelbild hade varit bra annars måste man ju gissa.

Här kommer en jättefin bild hehe. Men inte så konstigt då man får springa fram o tillbaka hela tiden o det inte blir bra. Orkade inte fixa en till bild så bjuder på den här. Stör mig dessutom på vecket man ser mot golvet.
 

Bilagor

  • IMG_6164.jpg
    IMG_6164.jpg
    17.4 KB · Visningar: 88
Här har jag nog föresten 2 st softbox framför mig och blev det bästa som jag kom fram till. Men vill ha bort skuggan bakom mig. Jag står en liten bit ifrån bakgrunden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.