Annons

Hjälp! [med köp av Nikonkamera /mod]

Produkter
(logga in för att koppla)

RobFoto

Ny medlem
Hejsan mitt namn är Robert, har hållt på och leka med en Canon EOS 450D i runt 2 år nu, och skulle vilja ha en Nikon som även kan filma med bra kvalité, så undrar vilken nikonkamera ni rekommenderar ? Helst under 10 000 kr.

Inte för jag kan så mycket om filmläget, men är inte Canon bättre på just den biten? EOS 550D är väl utmärkt annars?
Men det kanske finns andra orsaker till att det måste vara just en Nikon. I så fall så är det ju D90, D300s eller D3s som finns att tillgå just nu om jag inte missat någon.

D90 och D5000 är dom enda nikon-systemkamerorna under 10k som filmar, dock filmar dom INTE bra. Så antingen fortsätter du med Canon eller så får du helt enkelt vänta på att Nikon kanske släpper nåt nytt snart..

Har jag förstått det rätt om du vill sälja din 450D och nu köpa en Nikon systemkamera som kan filma?

Varför vill du byta märke? Just i filmbiten är väl Canon ganska så mycket bättre än Nikon? Är du missnöjd med din Canon och därför vill byta? Om du har fler objektiv till din 450D så borde det bästa väl att sälja kamerahuset och köpa ett nytt så du kan använda dina gamla?

Fast om du fotar lite så kanske det optimala vore att köpa en videokamera som kan ta stillbilder istället - för en systemkamera kan vara svår att filma med. Manuell fokusering bla.

Hejsan mitt namn är Robert, har hållt på och leka med en Canon EOS 450D i runt 2 år nu, och skulle vilja ha en Nikon som även kan filma med bra kvalité, så undrar vilken nikonkamera ni rekommenderar ? Helst under 10 000 kr.

Jag säger som de andra, trots att jag är Nikonist så inser jag att Canon är ljusår före med sitt filmande i 550D / 7D.

Så, varför vill du byta system?

Men, om du vill byta, så är D90 den enda som passar i din budget, och filmfunktionen på den är defintivt inte bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar