Annons

Hjälp med köp av D70

Produkter
(logga in för att koppla)

skumbanan

Medlem
Hej hopp

jag har då tänkt mig att köpa en nikon d70 då jag har läst hundratals med positiva recensioner

då jag också inte är någon med en lön som skulle kunna försörja halva afrika så tänkte jag beställa den från tyskland då priset skiljer på 4000:- i jämnförelse med den svenska marknaden. http://www.net2com.de/product_info.php?products_id=1936
då varken jag eller någon av mina föräldrar är någon hejare på tyska så rådfrågar jag er.

1. får jag med ett objektiv vid köpet eller får jag köpa det senare? isåfall vilket?
2. är det smart med köp från andra länder? (är det samma garanti)
3.är kamerans menyer på tyska eller kan man ändra det senare?

sen undrar jag om det är något mer jag bör veta innan köpet
 
Det paketet omfattar endast kamerahuset (plus tillbehören som följer med i kartongen). Att köpa från tyskland är smart, du betalar deras moms, alltså 16% istället för 25% i sverige. garantin gäller i hela europa, så det är inget problem.
menyerna är standard, förmodligen inställda på engelska från början, om svenska finns med i d70 vet jag tyvärr inte.
 
Det är normalt sett inga problem att handla från Tyskland - dock säljer inte alla till kunder utanför Tyskland, och det är inte alla som tar kreditkort. Det är europagaranti på grejer köpta i Europa så garantin ska inte vara ett problem. D70 kommer normalt med Engelska förinställd på menyn och du ändrar själv till svenska om du vill. Manuelerna är dock på tyska, så du får gå in på Nikons supportwebb och tanka ner en engelsk (det kan du göra innan du handlar om du vill). Vad jag kan se på de stora postorderfirmorna i Tyskland börjar D70 ta slut, så du bör nog skynda dig om du inte vill ha den dyrare D70s (som inte har nyheter värda den priskillnaden). Du bör definitivt köpa den med kitobjektivet 18-70.
 
okej men hur ståre till är det billigare att köpa hela kitet från foto koch eller att ja köper kamerahuset från net2com och sedan köper objektiv?
 
Vad jag har förstått är det ALLTID dyrare att köpa kitobjektivet i efterhand (och det här är ett mycket bra kitobjektiv).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.