Annons

Hjälp med inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, varför ska min totala bildyta spela roll? Det är lika dumt som om priset skulle bero på storleken på skärmen. Skulle du vilja betala extra för photoshop om du tänkt använda fler än en skärm när du redigerar bilder?

Inte förräns vi snackar skärmar kopplade till fler än en dator kan jag gå med på att det börjar bli motiverat med annan eller fler än en licens. Då är vi inne på användning på flera system.

Om licensmodellen för Photoshop var konstruerad på det sätt att de licensierade per skärm så skulle jag antingen licensiera för tre skärmar, eller ändra mitt arbetsflöde för att klara mig med en eller två skärmar. Det är ju självklart.

Så, om du licensierar en av dina bilder till någon som sedan publicerar en upplaga som är tre gånger så stor som den som var på tal när ni gjorde upp affären så är det också helt okej alltså?

En kalibrator som alltid måste sitta i, hade aldrig funkat på en bärbar man släpar med sig. Vilket skämt...
Tack för varningen, ska akta mig för modeller med sådana löjliga begränsningar.

Åter till ämnet, har du fått ordning på skärmen. Provat olika upplösningar?

En kalibrator som alltid måste sitta i, hade aldrig funkat på en bärbar man släpar med sig. Vilket skämt...

Nix, det är inte så Pantones mjukvara till Huey funkar. Du behöver inte ha kalibratorn ansluten.

jag tror fortfarande att inlägg #9 är svaret på den aktuella sakfrågan.

Om licensmodellen för Photoshop var konstruerad på det sätt att de licensierade per skärm så skulle jag antingen licensiera för tre skärmar, eller ändra mitt arbetsflöde för att klara mig med en eller två skärmar. Det är ju självklart.
Nej, det är inte självklart. Det är ett exempel på ett idiotiskt sätt att licensiera.

Så, om du licensierar en av dina bilder till någon som sedan publicerar en upplaga som är tre gånger så stor som den som var på tal när ni gjorde upp affären så är det också helt okej alltså?
Väldigt dumt exempel, då det inte har nån likhet med ämnet alls.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto