Annons

Hjälp med inställning av NEX-6!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag undrar följande om NEX-6: Om man har ställt in att skärmen ska visa info på typiskt DSLR-vis (dvs svart bakgrund, stora vita symboler som visar de nuvarande inställningarna), kan man då på något vis tillordna hjulet under mode dialen och tumhjulet olika funktioner? När jag är i det ovan beskrivna läget vill jag kunna trycka på Fn-knappen, sedan röra mig mellan de olika inställningarna med det ena hjulet och ändra inställning med det andra, utan att behöva gå omvägen genom att trycka på Ok-knappen hela tiden.


Är min fråga förståelig :) ?

Tacksam för hjälp,

N.
 
Okej, ovanstående verkar inte vara möjligt!

En ny fråga: När jag spelar in en film i exempelvis manuellt läge har jag ofta inte tillgång till alla ISO-värden som jag har tillgång till när jag fotar (den låter mig inte köra de två högsta ISO-värdena vid video), men lite slumpmässigt verkar jag kunna dra upp ISO:n hela vägen. Någon som vet vad detta beror på?
 
Bra att du hittade svaret själv. Kameran är såpass ny att det förmodligen inte är särskilt många som har erfarenhet av denna kamera än (samt råkar få se ditt inlägg).

Känner du till Gary Friedmans e-böcker? Hans bok om NEX-5R och NEX-6 ska vara klar om 1-3 månader. Brukar kosta 20-25 USD, och du kommer säkerligen att finna den vara din i särklass bästa investering!
.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.