Annons

Hjälp med Hjärt-o-kort-räddning

Produkter
(logga in för att koppla)

fraro

Medlem
Hej!

Fick i uppgift att ta lite bilder på ett bröllopspar pga det ekonomiska.
Jag är INGEN fotograf, jag har INGEN ordentlig kamera, jag har ingen bra version av Photoshop.

Finns det NÅGON där ute som skulle vilja hjälpa mig att rädda de kort som över huvudtaget går att göra något åt?

Jag skulle kunna tänka mig att gå så långt så jag utlyser en tävling.
De som antar utmaningen kan själv få välja ett pris.
Det finns naturligtvis en gräns för vad det får kosta, men runt 1000 kr.

De som vill hjälpa mig med detta får HELT FRIA händer med fotona.
Antingen bara rätta till med ljuset i bilden eller skärpa, ja, det där vanligaste, eller var fantasifull.

Det blir jag som väljer vinnaren.

Vinnaren presenteras här i forumet och per PM.

Maila mig så skickar jag bilderna.
[email protected]

Mvh
Fredrik
 
Hej

Din kamera är ju fortfarande inte någon dålig kamera. Själv är jag också bara en glad amatör men jag tänkte ändå ge mig in i diskussionen.

Vad har du för bildredigeringsprogram? Om du inte har ex. Photoshop Elements så kan du ju alltid pröva gratisprogrammen http://www.getpaint.net/ eller http://www.getpaint.net/. Båda borde räcka ganska långt så länge du inte fotograferat i något råformat.

Kan du inte lägga upp några exempelbilder "någonstans" (antingen här i tråden, på Flickr eller något likande) så att vi kan se ungefär hur bilderna ser ut?

Vill du ha redigeringshjälp för att du inte har tid att göra det själv eller för att du inte vet hur du ska få bilderna snygga(re)?

/Mikael
 
Kan du inte lägga upp några exempelbilder "någonstans" (antingen här i tråden, på Flickr eller något likande) så att vi kan se ungefär hur bilderna ser ut?

Vill du ha redigeringshjälp för att du inte har tid att göra det själv eller för att du inte vet hur du ska få bilderna snygga(re)?

/Mikael

Jag skall prova lägga med några exempel.

Sedan är tiden och kunnandet faktorer i det hela.
Men jag skall titta på de program du föreslog.

Mvh
Fredrik
 
Skapat ett konto på flickr.com, bara att söka på sefrearo.
Jag är helt ny med flickr så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Kan ta hem bilderna med högerklick och spara?
I så fall finns nu bilderna där.

Kom ihåg att jag är ingen fotograf.
Bröllopsparet fick "posera" själv.

Mvh
Fredrik
 
Dom ljus bilderna från var fina och ska nog inte vara nått problem att fixa upp. Bilderna från skogen går nog att fixa även dom med lite arbete, höja exponering och brightness i photoshop, samt en brusredusering så funkar det nog. Sen är många av de mörka bilderna oskarpa vilket är svårt att göra så mycket åt.

För att kunna göra en ordentlig redigering behövs dock större filer än de på flickr.
 
Dom ljus bilderna från var fina och ska nog inte vara nått problem att fixa upp. Bilderna från skogen går nog att fixa även dom med lite arbete, höja exponering och brightness i photoshop, samt en brusredusering så funkar det nog. Sen är många av de mörka bilderna oskarpa vilket är svårt att göra så mycket åt.

För att kunna göra en ordentlig redigering behövs dock större filer än de på flickr.

Jag vet att jag ladda upp några oskarpa bilder. De behöver man inte bry sig om.

Hur kan man skicka stora (ca 3 mb) filer med mail? Telia tar bara emot 5 mb.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.