Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med gimp tack

Produkter
(logga in för att koppla)

ZeroZaN

Aktiv medlem
Hur gör man bilder?

Med text på och jag vill inte köpa photoshop vilka program kan man använda?

Eller någon sida på nätet?

Mvh Niklas

Jag har iofs inte arbetat så mycket i PS, så jag kan inte riktigt jämföra med det. Men enligt andra användare så ska det vara ganska likt PS i funktionerna. Jag känner mig iaf inte bergänsad av programvaran, snarare av min egen kunskap... :p

Följde det inte med någon programvara med din kamera?
Kanske du redan har funktionen där.

Hej,

Jag använder uteslutande GIMP. Framförallt för att jag kör Linux (PS finns ej för Linux) men även för att jag inte kunnat motivera pengarna för att uppgradera PS på mycket länge. Som amatör duger GIMP gott. Det fanns en relativt stor nackdel tidigare, GIMP hanterade endast 8-bitar per kanal. Från version 2.6 är detta inget problem.
+ för GIMP
* Gratis
* Vista, XP, MacOS-X, Linux
* Resurssnålt

- för GIMP
* Många exempel och guider är skrivna för PS
* Saknar en del plugins som finns till PS för avancerad bildbehandlig. Tänker främst på plugins för interpolering samt distorsion. Eventuellt bara min okunskap men min uppfattning är att det finns betydligt vassare alternativ till PS.

Jag ska pröva ärprogramvaran bra?

Hej,

Jag använder uteslutande GIMP. Framförallt för att jag kör Linux (PS finns ej för Linux) men även för att jag inte kunnat motivera pengarna för att uppgradera PS på mycket länge. Som amatör duger GIMP gott. Det fanns en relativt stor nackdel tidigare, GIMP hanterade endast 8-bitar per kanal. Från version 2.6 är detta inget problem.
+ för GIMP
* Gratis
* Vista, XP, MacOS-X, Linux
* Resurssnålt

- för GIMP
* Många exempel och guider är skrivna för PS
* Saknar en del plugins som finns till PS för avancerad bildbehandlig. Tänker främst på plugins för interpolering samt distorsion. Eventuellt bara min okunskap men min uppfattning är att det finns betydligt vassare alternativ till PS.

Går det på vista?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar