JazzBass
Aktiv medlem
Jag kunde inte hålla mig igår kväll så jag ropade i alla fall in den här Mamiyan (hade inte kommit några svar på senaste inlägget förrän jag slog till): http://www.ebay.com/itm/390430474290?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Det som fick mig att trycka på "köp" var:
- M42 gänga (har två objektiv redan och ett tredje på kommande)
- Bra skick enligt säljaren
- Både spot och evaluerande ljusmätning
- Känt kvalitetsmärke, hoppas det går igen också i de här förmånligare kamerorna och inte bara mellanformatskamerorna
- Enkel borttagning av mattskiva för rengöring
- Borde ha hyfsat stor sökare
- Dubbelexponeringsskydd men ändå möjlighet till det via en specialfunktion, 10s självutlösare.
Få se sen när man får den om det var ett bra köp eller inte...
---
Kul med alla världens appar som finns till mobilerna nuförtiden! Installerade nyss en gratisapp på min iPhone som hette "Light Meter" helt enkelt, verkar väldigt enkel och bra att använda.
Det som fick mig att trycka på "köp" var:
- M42 gänga (har två objektiv redan och ett tredje på kommande)
- Bra skick enligt säljaren
- Både spot och evaluerande ljusmätning
- Känt kvalitetsmärke, hoppas det går igen också i de här förmånligare kamerorna och inte bara mellanformatskamerorna
- Enkel borttagning av mattskiva för rengöring
- Borde ha hyfsat stor sökare
- Dubbelexponeringsskydd men ändå möjlighet till det via en specialfunktion, 10s självutlösare.
Få se sen när man får den om det var ett bra köp eller inte...
---
Kul med alla världens appar som finns till mobilerna nuförtiden! Installerade nyss en gratisapp på min iPhone som hette "Light Meter" helt enkelt, verkar väldigt enkel och bra att använda.