Annons

Hjälp med att återskapa mina förlorade bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

MEmilsson

Ny medlem
Jag hade två hårddiskar som var RAIDade i två volymer. Sedan formaterade jag C-disken för att datorn strulade och partitionerade sedan ena hårddisken och därefter körde en recovery för att få fram bilder. Jag hittade bilderna men många av dom är tyvärr skadade..

Nu är det så att man ser Thumbsen på bilderna och allt ser jättebra ut på dom och även storleksmässigt sätt, men när man öppnar upp dom så syna bara delar av bilden och på vissa ingenting alls. Kan man göra något åt detta??? Kan bifoga en av de skadade bilderna om det underlättar!

MVH
MEmilsson

Några inledande frågor för att klargöra läget:
1. Hade du raid0 eller raid1? Kan vara intressant att fråga just
det?
2. Har du operativsystem och raid-funktionen på samma hårddiskar, men olika partitioner?

Om raid1 och ja på fråga två är du nog blåst, tyvärr.

Hittade http://www.piriform.com/recuva som är ett program för att söka reda på borttagna filer. Kan vara värt ett försökt. Jag har inte provat just det här programmet, förutom att jag installerade på min dator i förrågr, men jag kör företagets två andra produkter, CCleaner och Defragler, som jag tycker är riktigt bra. Kanske kan detta lösa problemet för dig?

Men, kör för sjutton gubbar inte operativsystem och bilder på samma hårddisk om du nu gjorde det.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto