Annons

hjälp med aperture 3

Produkter
(logga in för att koppla)

Fiora

Medlem
hej!
jag har haft ett litet problem ända sedan jag uppgraderade mig till aperture 3!
mina bilder ser jättebra ut på datorn i programmet men när jag exporterar dem till fotosidan så är det som det är en helt annan bild! den kan tex vara betydligt suddigare än vad den är i mitt aperture!
Någon som varit ute för samma problem? Detta börjar bli lite irriterande!
mycket tacksam för hjälp!
mvh.camilla

hej!
jag har haft ett litet problem ända sedan jag uppgraderade mig till aperture 3!
mina bilder ser jättebra ut på datorn i programmet men när jag exporterar dem till fotosidan så är det som det är en helt annan bild! den kan tex vara betydligt suddigare än vad den är i mitt aperture!
Någon som varit ute för samma problem? Detta börjar bli lite irriterande!
mycket tacksam för hjälp!
mvh.camilla

Du måste beskriva din arbetsgång bättre.

Är det när bilderna är uppe på FS som dom är suddiga eller när du exporterat från Aperture och kollar på dessa bilder direkt på datorn? (Inte på FS)

bilderna blir suddiga när jag exporterat och kollar i datorn också. även i photoshop! det gäller inte alla bilder heller utan bara ett fåtal! bilden ser jättefin ut i aperture men riktigt hemsk när jag öppnar upp den någon annanstans! =(

Jag skulle testa att lägga på lite skärpa inför exporteringen (om du inte redan gör det).

Jo jo, fast kör du en av Apples färga profiler, typ 50% Jpeg eller nått sånt, så tror jag dom är annorlunda.

Samma problem.

Även jag har samma problem. Kan även tilägga att när jag öppnar iPhoto (vars bibliotek är synkat med Aperture) syns inget spår av att jag skärpt mina bilder. Dock syns alla andra redigeringar.
// Nils Brodén

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto