Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Limited Label Icon250

Produkter
(logga in för att koppla)

paperclip

Ny medlem
Hej.
Ny här och hoppas jag lägger det här på rätt underavdelning nu.
Min trofasta om än budgetkamera Limited Label Icon250 strular och vore tacksam om någon här som är mer teknisk än jag har nåt hum om vad som kan vara fel?

Jag var ute och fotade, allt flöt på som vanligt, när det var dags för batteribyte. Men trots nya batterier vill kameran inte starta. Den går igång nån milisekund, såpass att man hinner se startmenyn blinka förbi men sen stängs den av igen.
Den går inte igång helt, för objektivet hinner inte åka ut tex. Inte heller går den att ansluta till datorn.
Jag har prövat med olika batteriet av olika fabrikat, i brist på anndra lösningar, men det är inte det som är problemet.

Kameran har ca 1½ år på nacken men är relativt sparsamt använd och har fungerat felfritt ända fram till ja, det fatala batteribytet.

Vad fasiken är kruxet?
 
Har du kollat att det nya batteriet verkligen är friskt?

Japp, som sagt så har jag prövat att byta batterier flera gånger av olika fabrikat just i brist på andra felsökningsområden. Utan resultat...

Känns dumt att lämna in den på lagning när det ändå inte är den dyraste kameran i världen. Men dyr nog för att jag inte ska ha råd med en ny.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.