Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp ! Kan jag sälja detta ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pickibo

Ny medlem
Hej som rubrik lyder, jag behöver hjälp av er kunniga är lite lost just nu. Kan jag sälja dessa ? En systemkamera Konica Minolta Dynax 5D, med objektiv enligt bild. Dock så har batteriladdaren försvunnit i flytt och jag lyckas inte hitta den.
Sen en analog Canon enligt bild, funkar utmärkt behöver nytt batteri då jag inte använt den på flera år.
Tycker de är synd att de samlar damm bara.
Så någon som kan hjälpa mig går det att sälja eller ska man skrota de bara?

Tack på förhand/ Pernilla
 
Annars så kan du ge bort den till någon i din närhet som inte har råd med kamera men som vill prova på. Bara frakten kommer att äta upp en stor del av vinsten. (nästan allt?)

Edit: Så gjorde jag med min Minolta 7D.
 
Annars så kan du ge bort den till någon i din närhet som inte har råd med kamera men som vill prova på. Bara frakten kommer att äta upp en stor del av vinsten. (nästan allt?)

Edit: Så gjorde jag med min Minolta 7D.


Jo hade ju gärna gjort det, däremot så är det ingen mer än jag som har intresse av det, och jag behöver inte de här sakerna längre
 
Annars så kan du ge bort den till någon i din närhet som inte har råd med kamera men som vill prova på. Bara frakten kommer att äta upp en stor del av vinsten. (nästan allt?)

Edit: Så gjorde jag med min Minolta 7D.

Frakten brukar väl normalt köparen få betala?

Annars håller jag med om att det nog inte går att få så jättemycket betalt för kameran, men jag tycker ändå att det är bättre att sälja den än att slänga den.
 
Frakten brukar väl normalt köparen få betala?

Annars håller jag med om att det nog inte går att få så jättemycket betalt för kameran, men jag tycker ändå att det är bättre att sälja den än att slänga den.

Ja frakt brukar ju vanligtvis köparen stå för. Att sälja kamera är ju inget jag är speciellt insatt på. Vad kan man ta för rimligt pris för grejerna? Jag är helt lost i den biten
 
Minolta 5D är iofs en riktigt trevlig retro-kamera vid det här laget som ger mycket fina bildfiler (särskilt med minolta glas) om man klarar sig med 6 Mpix. Priserna tycks ligga mellan 500-1000 kr.

Jag tror den största utmaningen blir att 1) hitta någon som vill köpa av nostalgiska anledningar och 2) någon som redan har en laddare eller är villig att köpa en separat.

Tyvärr dras modellen med ett ökänt problem - det så kallade 'first frame black' problemet som gör den ovanligt osäker som begagnatköp. Å andra sidan är alla kameror i den åldern lite av en chansning år 2014 så det kanske saknar relevans i sammanhanget.

Funkar den som den skall?
 
Minolta 5D är iofs en riktigt trevlig retro-kamera vid det här laget som ger mycket fina bildfiler (särskilt med minolta glas) om man klarar sig med 6 Mpix. Priserna tycks ligga mellan 500-1000 kr.

Jag tror den största utmaningen blir att 1) hitta någon som vill köpa av nostalgiska anledningar och 2) någon som redan har en laddare eller är villig att köpa en separat.

Tyvärr dras modellen med ett ökänt problem - det så kallade 'first frame black' problemet som gör den ovanligt osäker som begagnatköp. Å andra sidan är alla kameror i den åldern lite av en chansning år 2014 så det kanske saknar relevans i sammanhanget.

Funkar den som den skall?

Ja det är väll så, får försöka hitta någon, känns så onödigt att de bara ligger. Ja sist jag använde den funkade den klockrent. Nu har den ju som sagt legat i något år också. Jag har aldrig tyckt att jag haft problem med den. De få bilder som jag lagt ut här när jag var som mest intresserad under skoltid är tagen med den kameran.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.