Annons

Hjälp! Kamera sönder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lagerqvist78

Ny medlem
Hej!
Är ny på detta forum men tror att om någon kan hjälpa mig så känns det som det är någon här.
Har problem med vår kamera, är en Sanyo och är ca 3-4år gammal, är en digital kamera.
Nu till problemet: skulle ta kort idag, när kameran startades så var den bara en svart ruta i displayen, det går att ändra inställningar osv men får INTE fram någon "bild". Tar jag ett kort så visas det bara en svart bild i datorn, alla tidigare tagna kort på minneskortet visas i datorn.
Vad kan vara fel? Slänga kameran?
Tacksam för snabbt svar
 
Vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar, men ja det låter ju onekligen som att den är trasig.

Kanske sensorn kan vara trasig? Jag antar att du provat med ett annat minneskort? Borde dock inte vara det om det inte ens går att se något på skärmen innan kortet tas.
 
ingen aning vad det fins för olika sorters Sanyo. Men många kompakt-kameror har ett inbyggt linsskydd som öppnas när kameran slås på. Om inte detta öppnas (om det är trasigt) så kommer inget ljus till sensorn, och då blir altl svart.

Petter ...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.