cardazio
Aktiv medlem
Hej!
Tack för alla svar. Jag har laddat upp en bild på Dropbox, förhoppningsvis blir det då tydligare vad jag menar.
Det jag har reagerat på är alltså att det saknades "skyddsmaterial" mellan objektivkartongen och ytterkartongen. Men detta kanske inte spelar någon roll?
Det ser ut som att ytterkartongen sitter tätt mot innerkartongen hela vägen runt och då är det inga problem i min mening. Det är värre om det är tomutrymme så att det finns risk att innerkartongen faller inuti den yttre gång på gång. Är kartongen inte penetrerad och inneremballaget konstruerat för kameraprylar (troligen formanpassad frigolit eller plast) lär du inte ha något att vara rädd för.
Har något mot förmodan inträffat (skevt element som beskrivs ovan t.ex.), så är det snarare pga felaktig hantering i postgången och det kan man inte klandra deras emballering för. Emballeringen bör klara att man tappar det i golvet från brösthöjd (vilket man får räkna med att det kan inträffa i hanteringen). Sony har viss erfarenhet av förpackningsutformning, så det lär inte ha hänt något även om det sker ett värre övergrepp på kartongen - t.ex. att man kastar in kartongen i en distributionsbil.