Annons

hjälp, jag ska köpa begagnat!!

Produkter
(logga in för att koppla)

kollberg

Medlem
imorgon ska jag köpa en gammal canon system kamera, mest för att komma åt zoom objetivt, blixt och filter. hur ska jag veta att objektivet är bra. vad ska man tänka på?
hoppas att någon som vet mer än mig kan skriva något idag eller imorgon förmiddag!!
 
Kolla i batteri hållaren att kontakterna inte är oxiderade, för har en blixt eller kamera blivit liggande länge med batterier i och särskilt om apparatströmbrytaren inte stängts av så läcker snart batterierna. Är inte kontakterna blanka och fina så glöm det köpet.
 
kameraköp

kameran och alla tillbehör är en canon. jag bryr mig inte om kameran eftersom jag har en digital själ. men visst ska alla canon tillbehör passa alla kameror? vad ska jag tänka på när det gäller zoomobjektivet. i annonsen står det bara zoom 100-300. hur mycket ska man betala för bara det?

tack på förhand.
Pia
 
tack för tipsen

blixten var just en ez modell så den passar kanske inte. tack även för tipset om zoomen. nu kan jag ialla fall fråga honom lite grann.
 
hur ska jag veta om den bara fungerar med största bländare. är det ett årtal då det börjar fungera till de nya kamerorna?
 
Prova... ställ in kameran på "M" och ställ in bländaren på t.ex. 11?! Funkar det så är det ok...

Min kamera la av och det stod "Err 99" tror jag...

Lycka till!
 
tack mikael och ni andra som engagerat er. jag har faktiskt ringt till säljaren och sagt att jag ska avvakta till efter jul. kanske har jag då lärt mig ännu lite mer vad jag ska tänka på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.