mie009
Avslutat medlemskap
Jag vet inte riktigt var jag ska posta det här, så jag provar här. JAg fick min pentax k100d för en vecka sedan och bara testar mig fram med inställningrna. Men hur jag än gör så blir bilder på människor hemska. Jag lyckas verkligen få med varenda liten skavank. Bilderna är verkligen inte smickrande. Vitbalansen är inte ett problem. Snarare att det verkar vara omöjligt att få mjuka fina konturer och inte fullt så avslöjande bilder. Dessutom blir de väldigt bleka. Visst, de är bleka i verkligheten, men ni förstår vad jag menar. ...
Jag har full respekt för att snygga protättbilder kräver både kunskap, utsrustning i for,m av blixtrar mm, samt kanske till och med efterarbete...men det känns ju helt fel att till och med min mobil knäpper snyggare bilder på min man än vad min pentax gör.....
Först och främst så har jag testat mig fram i dagsljus brevid ett fönster en lätt molning dag. Jag testade med lägsta ISO 200, bländare 3,5 och slutartid 1/45 Om det hade vatt en blomma jag fotade hade jag vatt nöjd...men nu ser man varenda por i ansiktet....
Så hur kan man "fuska" sig till en finare färg i ansiktet samt ta bort lite detaljrikedom i bilderna?
Tacksam för hjälp med att behålla bekantskapskretsen....
Jag har full respekt för att snygga protättbilder kräver både kunskap, utsrustning i for,m av blixtrar mm, samt kanske till och med efterarbete...men det känns ju helt fel att till och med min mobil knäpper snyggare bilder på min man än vad min pentax gör.....
Först och främst så har jag testat mig fram i dagsljus brevid ett fönster en lätt molning dag. Jag testade med lägsta ISO 200, bländare 3,5 och slutartid 1/45 Om det hade vatt en blomma jag fotade hade jag vatt nöjd...men nu ser man varenda por i ansiktet....
Så hur kan man "fuska" sig till en finare färg i ansiktet samt ta bort lite detaljrikedom i bilderna?
Tacksam för hjälp med att behålla bekantskapskretsen....