raderad12
Aktiv medlem
Det är så att jag fick ärva en hel kista full med gamla foton, vykort, småtavlor, tidningsurklipp med mera, bilder från 10-talet och framåt. När jag fick det så gjorde jag en första sållning av uppenbart skräp, sedan blev det liggandes något år. Jag flyttade och i samband med det gjordes ytterligare en sållning där ytterligare lite gick till skräp och lite gavs bort till intresserade släktingar. Sedan gick det nåt år till, funderade någon gång på vad jag skulle med det till, det ligger ju bara i en skrubb och tar plats, det är inget man kikar på. Funderade på att ge bort det till hembygdsföreningen och kanske prata med någon i min kommun som har hand om kommunens bildarkiv.
Idag stötte jag på en kommungubbe som är engagerad i hembygdsföreningen och dessutom har hand om dylika saker inom kommun. Jag berättade om mitt "problem" och bestämde träff med honom.
Så till min fråga, skall jag ge bort det? Det mest uppenbart familjära behåller jag givetvis, men allt annat? T ex. bilder på en skolklass 1916, bilutflykt 1922, gruppbilder från föreningsmöten.
Vad tror ni om mitt "problem", hjälp mig att bestämma mig.
Idag stötte jag på en kommungubbe som är engagerad i hembygdsföreningen och dessutom har hand om dylika saker inom kommun. Jag berättade om mitt "problem" och bestämde träff med honom.
Så till min fråga, skall jag ge bort det? Det mest uppenbart familjära behåller jag givetvis, men allt annat? T ex. bilder på en skolklass 1916, bilutflykt 1922, gruppbilder från föreningsmöten.
Vad tror ni om mitt "problem", hjälp mig att bestämma mig.