Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp fort!

Produkter
(logga in för att koppla)

beccaboll

Medlem
Hej. jag har precis fått en macbook och jag kan verkligen inte koppla in min canon eos 60d till datorn, hur ska jag göra, och vad kan vara fel?

datorn tar inte heller emot cd skivan jag fick med kameran.

minneskortläsaren jag har känner datorn inte heller igen

har aldrig använt mac förut, HJÄLP MIG TACk!

Om din mac har OSX Lion kan det förklara varför canons medsända program (DPP) inte funkar - inte mycket att göra åt innan canon fixar en uppdatering.

Konstigare och svårare att förstå varför kortläsaren krånglar. Provat med alla USB-ingångar? Annan kabel? Annan kortläsare att låna/prova?

jag har 10.6 Snow leopard (tror jag det heter)

ja det är konstigt faktsikt.. kan USB läsaren vara för gamal? eller kan man uppdatera någonting så att det kan funka?

/Tack för svar!

Hej. jag har precis fått en macbook och jag kan verkligen inte koppla in min canon eos 60d till datorn, hur ska jag göra, och vad kan vara fel?

datorn tar inte heller emot cd skivan jag fick med kameran.

minneskortläsaren jag har känner datorn inte heller igen
1. Koppla in kameran och starta programmet "Bildinsamling" (eller Iphoto, om du vill använda det) så hittar nog datorn din kamera.

2. Vad menar du med att datorn inte "tar emot" cd-skivan? Går det inte att stoppa in den i datorn? Det beror i så fall på att det är en annan skiva i datorn. Tryck på utmatningsknappen (längst upp till höger).

3. Det måste sitta ett minneskort i läsaren för att den ska dyka upp i finder. Ibland tar det en stund för datorn att känna igen kortet.

1. Koppla in kameran och starta programmet "Bildinsamling" (eller Iphoto, om du vill använda det) så hittar nog datorn din kamera.

2. Vad menar du med att datorn inte "tar emot" cd-skivan? Går det inte att stoppa in den i datorn? Det beror i så fall på att det är en annan skiva i datorn. Tryck på utmatningsknappen (längst upp till höger).

3. Det måste sitta ett minneskort i läsaren för att den ska dyka upp i finder. Ibland tar det en stund för datorn att känna igen kortet.

tack så jättemycket, det funkade med iphoto :) TACK!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar