Annons

Hjälp! EOS 300 eller Dynax 5??

Produkter
(logga in för att koppla)

jp74

Guest
Hej!

Har bestämt mig för att köpa en systemkamera. Valet står mellan Canon EOS 300 och Minolta Dynax 5. Vilken är den bästa kameran utav dem två?

Butikerna verkar inte ha Dynax 5 hemma..så man kan inte få känna på huset. EOS 300-paket sålde dem för 4295:- medan Dynax 5-paketet med samma objektiv skulle gå på 4950:-. Dynaxen verkar ju vara ett lite bättre hus...hmmm vad säger ni?

/JP

Jag köpte Minoltan för jag ville ha en lätt och smidig systemkamera. Passar mig väldigt bra i handen.
En nackdel gentemot Canon är väl tillgången på begagnade objektiv. Men ju fler vi blir... ;)

Tips:

Canon 300 med 28-90 kostar hos www.cyberphoto.se styvt 3400 kr. Den är av dem utsedd till bästa köp i klassen. Läs vad de skriver om både canon och minolta. Ett annat tips är att ringa till Scandinavian Photo som har kunnig personal.

/Mats

Hej
Köpte en Canon 300 med bl.a 28-90 för ett tag sedan. Detta objektiv är ingen höjdare skulle satsa på ett Canon EOS 300 hus med Sigma 28-105 istället, det borde inte bli mycket dyrare än Minoltan du skriver om.

Om jag dock fick göra om köpet skulle jag välja Nikon F80, är inte nöjd med EOS 300. Men det är en högst personlig åsikt.

Umm.. Dan.. tillgång till begagnade objektiv.. Nackdel ??

Hur menar du då ??

Finns ju mängder av de.

Är man lite fräck så kollar man på www.ebay.de
Brukar för det mesta vara bilder på grejorna, sen är det klart att man ska nog kunna en del tyska.
Brukar finnas runt 300 objektiv till salu hela tiden...

Andreas..

Paketen jag nämnde var med Sigmas nya objektiv 28-105/3,8-5,6. Så priserna på paketen från expert tycker jag är helt okej. Visserligen kan man via internet få tag på samma system för någon hundralapp eller så billigare..men det känns ganska skönt att ha köpt det i en lokal butik. Det kan göra livet lite enklare..:)

Problemet är som sagt att man inte kan känna på Dynax 5. Däremot har jag kännt på 404si..om nu det kan vara en ledtråd för mig!?

Finns det någon bra sida där man kan finna begagnade Minoltaobjektiv och andra fotoprylar? Hade kunnat tänka mig Minoltas originalobjektiv 28-105/3,5-4,5.

/JP

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar