caronessan
Medlem
Åh, vad bra att höra att du är nöjd med 15-85, har bestämt mig för att köpa det. Längtar tills jag får det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har uppgraderat från EF-S 18-55 IS till Tamron 17-50/2.8 VC. Skulle aldrig mer kunna använda ett allroundobjektiv med sämre bländarvärde än 2.8. Handhållna bilder utan blixt i svagt ljus blir kanon.
Blir dyrt med att få 15-85 rangen med 2,8 bara
50 f1.8 och 30 f1.4 som kompliment kan vara en mellanväg många verkar ta (för ljuskänsligheten på den låga ändan iaf)
Hur står sig Tamrons 17-50 2,8 mot Canons 17-55 2,8?
Tror säkert att Canons är lika bra eller även bättre. Men priset är det dubbla mot Tamronen och dubbelt så bra vete tusan. Tamronen känns iaf väldigt stabil och av hög kvalitet. Vääldigt mycket proffsigare än EF-S 18-55 IS som nu känns som en leksak i jämförelse.
Mm, det är ju det.. Ibland hade det varit roligt o haft lite mer vidvinkel än 30 och fortfarande ha det ljusstarkt. Kan nog vara värt o kolla närmare på Tamronen då, jag har haft siktet inställt på Canons utan att egentligen tänka på alternativen.. Inte lika mkt en issue nu när man har 7Dan som har lite bättre isoprestanda men då borde det ju bli ännu bättre med lite mer möjlighet till lågljusfotande.