Annons

Hjälp! D90 ger utdragna/avlånga bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag försökte googla på om man kunde tvinga fram en icke-stödd upplösning, men det verkar inte så.
Hittade dock detta tips, kanske funkar.

but see if it says any different if you goto
display properties > advanced (button) > adaptor (tab) > list all modes (button)
is the size you seek there ?

PS, also try unchecking the 'hide modes that this monitor cannot display' in
display properties > advanced (button) > monitor (tab) ?

Det finns ett shareware-program som heter Powerstrip som används för att göra egna upplösningar.
Inte helt enkelt att få till bra har jag tyckt när jag provat. Det har inte räckt med att knappa in antal pixlar utan det skulle ställas div. timings och annat för att det skulle se bra ut.
JAG skulle börja med att kolla vad det är för faktisk upplösning på skärmen och sen kolla om det finns någon ny driver för grafikkortet. Eller köpa ett nytt grafikkort om det som nu sitter i trådskaparens dator inte klara av upplösningen

Det låter som om du inte använder skärmen i rätt upplösning tycker jag. En del tycker att det blir för liten text o.s.v med skärmen på rätt inställning och ställer därmed om den till en lägre felaktig upplösning. Förklarar även att dina bilder ser utdragna ut på din skärm. Kolla igenom inställningarna för skärmen så skall du se att det blir bättre.

/Fredrik

Skarpt gjort av dig Fredrik att inse att det antagligen var fel skärmupplösning! Det är ju inte det första man tänker på men nu när man ser lösningen så...

Skärmen är en HP 2335.
Jag kan välja mellan 1024 x 768 med högst 16bitar! ser jag nu.
Eller 800 x 600 32bitar.

Den skärmen har "native" upplösning på 1920 x 1200 enligt HPs hemsida. Konstigt att du inte kunde välja 1920x1200, är det en väldigt gammal dator du använder?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar