Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp - Canon EOS 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

e-johansson73

Ny medlem
hej!

Jag behöver nog lite hjälp..
Jag har en Nikon D3000 just nu och ska byta upp mig till Canon Eos 7d.

Vet någon om jag kan hitta den riktigt billig någon stans?
Minst under 13.000
Och rätt ny, skulle va riktigt glad om nåra kunde skicka en länk där man kan hitta riktigt billiga kameror! :)

hej!

Minst under 13.000
Och rätt ny, skulle va riktigt glad om nåra kunde skicka en länk där man kan hitta riktigt billiga kameror! :)

känner du inte till prisjakt.nu, titta på den sidan

hej!

Minst under 13.000

Jag köpte en 7D igår dock i paket med en 24-105/4 hos Rajala, pris 19.999.- mycket bra pris. Tyvärr är dom nästan dubbelt så dyra på minneskort så köp det någon annanstans.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker egentligen.. och det spelar inte någon roll heller.. men det är ett ganska stort hopp att gå från en D3000 till en 7D.. Nu är jag förvisso en minoritets märkes geek..

7D är naturligtvis en bra kamera men för att komma till sin rätt så bör man nog lägga en hel del pengar på objektiven.. så om man ska ha en vettig kombo så hamnar man som Anders säger närmare 20 lock.. och då har man ändå inget teleobjektiv..

Aja.. jag vaknade väl på fel sida kudden idag.. :D

Vill bara säga att titta på EOS 55D, den har i princip samma sensor och processor som 7D (7D har dubbla processorer och klarar dubbelt så många bilder per sekund). Klarar att filma i HD precis som 7D.

Men inte lika robust hus och inte heller lika många autofokuspunkter etc.

Ifall du nu inte hittar en 7D till rätt pris tänkte jag :)

Vill bara säga att titta på EOS 55D, den har i princip samma sensor och processor som 7D (7D har dubbla processorer och klarar dubbelt så många bilder per sekund). Klarar att filma i HD precis som 7D.

Men inte lika robust hus och inte heller lika många autofokuspunkter etc.

Ifall du nu inte hittar en 7D till rätt pris tänkte jag :)

55D? Antar att du menar 50D? Den kan inte filma i HD.

Kolla den här, de accepterar internetgiro som betalningsform. 12495 Skr för en 7D är ganska bra.

"Photocity är ett Amerikanskt företag grundat år 2004 i Los Angeles, Kalifornien."

http://www.photocity.se/kameror/slr-kamera/canon/canon-digitalkamera-system-eos-7d-kamerahus.html
Någon som handlat hos dem?

Det är väl inte "Gray Market" eftersom de har så låga priser?

Canon har väl ingen världsgaranti vad gäller hus så då är det inte så lämpligt att handla där. Fast det kanske är annat som gäller när man handlar hos dem då priser och så står på svenska?

Hm - ni är väl medvetna om att ifall man handlar från USA så tillkommer det fraktkostnader (kan vara ganska höga), samt tull och moms? Och dyrt att skicka tillbaka för ev. garantireparationer. Det brukar inte vara särskilt lönsamt att köpa från USA, såvida det inte handlar om väldigt dyra grejer.

En tips är den Fotokungen och deras "Utförsäljning och demoartiklar":
http://www.fotokungen.com/
Dom har inte 7D nu men jag har sett någon gång sådan till salu för billig pris, dom har dock enstaka exemplar som brukar säljas snabbt. Förresten, den erbjudande Rajala hade (7D + 24-105 för 19999,-) var riktigt bra, jag till exempel har betalat mer för att köpa separat 7D och sedan lite senare begagnad 24-105...

Jag kollade vad 7D kostade i Holland och då hittade jag paket med objektiv ("7D kit objektivet") minneskort etc för ca 14 papp.
INget tjafs med tull och moms då det är inom EU.

Det tillkommer moms och frakt också! Priserna är utan moms. Det blir över 16 lax för en 7D om du handlar där!
Nix kolla här:
http://www.photocity.se/allmanna-villkor
Alla priser på PhotoCity är inklusive tull och moms. Inga extra avgifter tillkommer utöver vad kunden betalar oss vid beställning.

24-105 känns ju inte så rolig på den kameran. Synd att de inte har 7D tillsammans med 100mm makro objektivet :) Varianten med IS kom nog samtidigt har jag för mig så det hade ju passat perfekt att köra en kombo då. Fast jag förstår varför de inte har något makro i ett grund-kit.

Ja, på fotokungen har de ibland för runt 12k!

Senast ändrad:
EF 24-105 mm f/4L IS USM använder jag mycket på min 7D. Passar alldeles utmärkt till den kameran. Man får möjligheten att komma lite närmare, få med lite mer roliga detaljer än bara de gamla vanliga, fantasilösa vyerna.

Köpa i USA gör sig bäst när man ändå är på plats.

Mysko

Nix kolla här:
http://www.photocity.se/allmanna-villkor
Alla priser på PhotoCity är inklusive tull och moms. Inga extra avgifter tillkommer utöver vad kunden betalar oss vid beställning.

24-105 känns ju inte så rolig på den kameran. Synd att de inte har 7D tillsammans med 100mm makro objektivet :) Varianten med IS kom nog samtidigt har jag för mig så det hade ju passat perfekt att köra en kombo då. Fast jag förstår varför de inte har något makro i ett grund-kit.

Ja, på fotokungen har de ibland för runt 12k!

Det känns mysko. När man beställer en produkt och går till kassa så ser man att priset är utan moms samt man kan fylla i så att man kan beräkna hur stor frakten blir. Är det inte en bluffsida så är det i alla fall väldigt mysko med informationen. Tror att man försöker lura folk att det är utan moms och att man sedan kan hänvisa till att det stod att priset var exklusive moms (ifall man åker dit)
Bilden nedan är ettmontage av en skärmdump från första sidan man kommer till efter att man klickat på "gå till kassan".

Bilagor

• momsfrakt.jpg
    momsfrakt.jpg
    34.2 KB · Visningar: 214
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar