Annons

Hjälp! Canon 450d eller Nikon d60?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kemp

Ny medlem
Råd sökes!
Har länge sneglat på systemkameror bland reklamblad, och har precis lyckats köpa min första hus och objektiv.
Nikon D60 (+18-55) för 5300:-

parallenllt med detta har jag tagit kontakt med en säljare som säljer en canon 450d hus för 4000:-, i oöppnad förpackning.

now, min kunskap om kameror är väldigt begränsad, men av diverse recensioner att dömma ligger 450d en god bit över d60. ser man sedan till priset verkar erbjudandet vara riktigt vasst.

så till mitt fråga. hur ömtåliga är systemkameror i allmänhet, och 450d i synnerhet?
ni förstår, jag ska iväg på en cykelresa genom europa i 7 veckor, och antar att min kamera kommer utsättas för hårdare påfrestningar än "vanligt".
försäkringen jag har nu med nikon D60 tar 399:- i självrisk och täcker Alla typer av skador.
Kommer jag att ångra mig om jag köper den finare kameran utan föräkring? vilken härlig fråga att svara på.. är tacksam för era åsikter kring mitt dilemma!

on a sidenote, priset på d60 + 2års försäkring hamnade på 6100. 30dagars öppet köp

Senast ändrad:
Får du ett 450D-hus för 4000:- är det bara att slå till. Det är långt under marknadspris och luktar ärligt talat fisk. LiveView, displayen, 12MP är några saker som talar för 450D. Är det värt besväret att byta? D60 är också en utmärkt kamera! För att få motsvarande objektiv behöver du 450D's kitobjektiv (inte 400D:s!) och det kostar 1790:- (cyberphoto) och får mkt bra recensioner liksom det som D60 har.

Du hittar en nykter jämförelse mellan D60 och 450D här: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/page23.asp

Se om du hittar nåt feature du tycker är viktigt där den ena överglänser den andra. Alla tycker olika, det gäller även om du skulle snegla på D80 eller 40D. Du kan också läsa hela 450D recensionen där, och på samma site hittar du en lika ingående recension av D60 (som släpptes innan 450D, därför jämförs den med andra kameror där).

Cykelsemester? Håll din kamera torr & mjukt inkapslad när du rör dig så går det utmärkt. Vid sidan om försäkringar finns ju garantier också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar