Annons

Hjälp att välja väska...

Produkter
(logga in för att koppla)

Rapila

Avslutat medlemskap
Har alldeles nyss köpt min efterlängtade kamera utrustning och behöver då en väska till detta.

Köpte en crumpler stunner samtidigt som jag köpte kameran men den var på tok för liten och ska idag lämna tillbaka den

Utrustning:

Nikon D80
kit objektiv: Nikon Nikkor AF-S DX 18-70mm 1:3.5-4.5G IF ED
samt ett
Nikon Nikkor AF 50/f1.8D

funderat på dessa två modeller:

Lowepro stealth reporter d200
Kata's national geografics väska ng 2475 (kanske för stor?)

Jag vill inte behöva byta väska när/om jag kompletterar med nytt objektiv. Andra saker som sladdar, laddare, extrabatteri skulle vara bra att kunna få ner i väskan.

Eftersom skolan kör nikon kommer jag ha möjlighet att låna objektiv och blixt m.m. därifrån.

Samtidigt kunde det vara skönt att få ner andra saker i den också som en tröja eller liknande.

Är det bättre att satsa på en lite för stor väska nu eller inte?
 
Som svar på din fråga: JA!
Köp en för stor väska för den utrustning du har just nu, den kommer att växa...
Tro mig, jag vet. Jag köpte en Lowe Pro AW Nova 1 när jag köpte min D50 + kit objektiv och en SB-600 blixt... nu kompletterade jag med en 50/1.8 och ett tele 70-300... Nu får kameran inte rum längre ;-)

/Matte
 
Erfarenheter

Tackar för svaret. Bättre med för mycket än för lite.

För övrigt finns det någon med erfarenhet av någon av väskorna eller kan rekommendera någon annan väska?

En annan fråga, med tanke på min utrustning hur mycket bör man lägga på en väska? är det rimligt att lägga runt 1000-lappen eller kan man dra ner på det?

Väldigt tacksam för svar eftersom jag skulle behöva köpa väskan ganska snart.
 
Du har inte kikat på ryggsäckar förresten.

Kan många gånger vara lite bekvämare att bära, speciellt om man vill ha ner nån tröja och kanske nån dricka eller fika.

Kameraväskan tenderar efter ett tag att börja väga en del och då är det ofta skönare att bära på ryggen.

Själv har jag dels en ryggsäck och dels en väska. Väskan just när jag kanske inte har hela utrustningen med mig (ex på stan)

Annars kan jag bara hålla med övriga talare.. Satsa på en som är för stor nu.. Utrustningen tenderar att föröka sig, förstår inte varför.. men så är det iallafall :)
 
Du har inte kikat på ryggsäckar förresten.
Jo, det har jag men jag vill ha lättillgängligheten och kunna ha en vanlig ryggsäck på ryggen samtidigt ifall man reser någonstans.
Kanske blir något att komplettera med i framtiden...
 
Nu vart väskan köpt det blev en lowepro stealth reporter d200 aw...

känns som en bra väska och än så länge är ja nöjd med den...

tack för svaren
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.