Rapila
Avslutat medlemskap
Har alldeles nyss köpt min efterlängtade kamera utrustning och behöver då en väska till detta.
Köpte en crumpler stunner samtidigt som jag köpte kameran men den var på tok för liten och ska idag lämna tillbaka den
Utrustning:
Nikon D80
kit objektiv: Nikon Nikkor AF-S DX 18-70mm 1:3.5-4.5G IF ED
samt ett
Nikon Nikkor AF 50/f1.8D
funderat på dessa två modeller:
Lowepro stealth reporter d200
Kata's national geografics väska ng 2475 (kanske för stor?)
Jag vill inte behöva byta väska när/om jag kompletterar med nytt objektiv. Andra saker som sladdar, laddare, extrabatteri skulle vara bra att kunna få ner i väskan.
Eftersom skolan kör nikon kommer jag ha möjlighet att låna objektiv och blixt m.m. därifrån.
Samtidigt kunde det vara skönt att få ner andra saker i den också som en tröja eller liknande.
Är det bättre att satsa på en lite för stor väska nu eller inte?
Köpte en crumpler stunner samtidigt som jag köpte kameran men den var på tok för liten och ska idag lämna tillbaka den
Utrustning:
Nikon D80
kit objektiv: Nikon Nikkor AF-S DX 18-70mm 1:3.5-4.5G IF ED
samt ett
Nikon Nikkor AF 50/f1.8D
funderat på dessa två modeller:
Lowepro stealth reporter d200
Kata's national geografics väska ng 2475 (kanske för stor?)
Jag vill inte behöva byta väska när/om jag kompletterar med nytt objektiv. Andra saker som sladdar, laddare, extrabatteri skulle vara bra att kunna få ner i väskan.
Eftersom skolan kör nikon kommer jag ha möjlighet att låna objektiv och blixt m.m. därifrån.
Samtidigt kunde det vara skönt att få ner andra saker i den också som en tröja eller liknande.
Är det bättre att satsa på en lite för stor väska nu eller inte?